08 Май 2024сряда04:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Стефан Апостолов:

На ЧЕЗ се падат само 9% от фактурираната сума*

Твърденията, че по-ниското напрежение води до повишаване на сметките, са абсолютно безпочвени според шефа на "ЧЕЗ Разпределение България"

/ брой: 40

visibility 951

- Г-н Апостолов, как реагира компанията на жалбите за завишени сметки?
- Вече втора седмица призоваваме клиентите, които се съмняват в точността на фактурите или в изправността на измервателните уреди, да подават сигнали или жалби. Сигнали може да се подават в центровете за обслужване на клиенти, на електронен адрес zaklienta@cez.bg или на телефонен номер 0700 10 010.
Всеки сигнал и жалба се разглежда в максимално кратки срокове и се връща отговор с резултатите от проверката. В случай, че е допусната грешка от страна на ЧЕЗ, фактурите незабавно ще бъдат коригирани, а внесените средства ще се възстановят от ЧЕЗ. Електрозахранването няма да бъде прекъсвано, докато трае проверката.
В случай, че няма грешка във фактурата, предлагаме на клиентите си възможности за разсрочено плащане чрез нови, по-гъвкави схеми. Молба за разсрочване се подава в център за обслужване на клиенти.
Удължихме с един час работното време на центровете за обслужване на клиенти на обслужваната от компанията територия. Имаме готовност да отваряме и мобилни приемни за обслужване на клиентите.
- Съдържанието на фактурите за много хора е неясно. Как ще го обясните?
- Съдържанието на фактурата се определя от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) и следва изискванията на Европейския съюз за прозрачност на сметките и яснота къде отиват разходите, направени от клиентите.
Това изисква описание на цените на всички субекти, участващи в ценообразуването. Защото ЧЕЗ е само част от веригата на ценообразуването и на ЧЕЗ се падат 9% от фактурираната сума, която плащат клиентите. При сметка от 100 лева за ЧЕЗ остават 9 лв., а останалата сума се изплаща обратно по веригата - производство и пренос, включително добавки за зелена енергия, добавка за енергия от когенерация, невъзстановяемите разходи по дългосрочни договори, данъци, такси и акцизи.
С цел да бъде максимално полезна на своите клиенти и в съответствие с политиката си на прозрачност и откритост "ЧЕЗ България" започва информационната кампания "Бъдете информирани" за разясняване на съдържанието на месечната фактура. Към следващите месечни фактури, които ще получат клиентите на ЧЕЗ, ще се съдържа брошура с подробна информация за ценообразуването на електроенергията.
Компанията е готова да работи заедно с гражданските, потребителските организации и институциите за осигуряване на повече информация и внасяне на яснота по фактурите и други въпроси, свързани с клиентите ни и дейността на ЧЕЗ.
- Заговори се за "умни" електромери, които ще спестят разходи. Вие готови ли сте да въведете такива устройства?
- В момента разработваме пилотен проект за въвеждането на "умни" електромери. Предстои да направим анализ, за да оценим възможността за масовото им въвеждане.
Това е част от стратегията ни за подобряване на обслужването на клиентите чрез внедряването на иновативни технологии.
- Наистина ли ниското напрежение влияе на сметката за ток?
- Твърденията, че по-ниското напрежение води до повишаване на сметките на клиентите, са абсолютно безпочвени и не отговарят на математическата логика. Напрежението не може нито да надуе сметката, нито да я намали. Тя зависи от електромера, който е точно устройство и показва конкретно изразходваното количество енергия.
Вярно е, че при натоварване напрежението може да падне, но въпреки това то трябва да остане в определени граници. Според установените в ЕС стандарти допустимото отклонение е до 10% от 220 волта. В случай, че на клиентите се повредят електроуреди заради съмнение за ниско напрежение, те могат да подадат сигнал или жалба в рамките на три дни след настъпването на повредата. Наши служители ще разгледат сигналите и ако потвърдят причината за повредата, клиентите ще бъдат обезщетени.
- Готови ли сте да оптимизирате разходи, ако ДКЕВР реши да намали цената на тока?
- Масовото въвеждане на електронни фактури, каквито ЧЕЗ предлага от август 2011 г., може значително да съкрати разходите. Понастоящем всеки месец се инвестират по 6 млн. лева за отпечатване и разпространение на хартиени фактури. Тези средства могат да се вложат в подобряване на обслужването за нашите клиенти.
Други вътрешни резерви, към усвояването на които се е насочила компанията, са технологичните загуби. Те намаляха от 22% през 2005 г. до 14,31% през 2012 г. Този спад води и до намаление на първичното енергийно потребление, което пък е обвързано с националната индикативна цел за енергийна ефективност, заложена в Директива 32/2006. Намаляването на технологичните загуби е пряко свързано с обема на инвестициите. Практиката показва, че колкото по-голям е обемът на одобрените и направени инвестиции, толкова повече намаляват технологичните загуби.
Възможност за освобождаване на инвестиционен ресурс има в ограничаването на кражбите на съоръжения от мрежата и нерегламентираното потребление на електроенергия. Освен че застрашават сигурността на доставките за редовните ни клиенти, тези кражби намаляват средствата ни за инвестиции. През 2011 г. щетите от посегателства над електроенергийни съоръжения и нерегламентирана консумация възлизат на 12,5 млн. лева, което е повече от 10% от одобрените ни инвестиции за годината в обем на 111 млн. лева.

*Пред агенция "Фокус" 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 2278

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 2238

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 2047

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 2356

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 2152

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 2170

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2446

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 2261

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 2396

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ