Музикалният пазар пак отчита приходи
България е на 57-о място в световната класация на индустрията
/ брой: 58
Общите приходи на световния музикален пазар през изминалите 12 месеца са достигнали 21,6 милиарда щатски долара. Данните са от последния годишен доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) за 2020-а и показват шеста поредна година на растеж, като в глобален план той достигна 7,4%.
Основен двигател за ръста на приходите отново e стриймингът и най-вече неговата платена абонаментна форма, където е налице скок с +18,5% спрямо предходната година. В края на 2020 г. потребителите на стрийминг услуги с платен абонамент по целия свят са вече над 443 милиона. Общите приходи от стрийминг (с абонамент и подкрепен от реклами) отбелязват общ ръст от +19,9% и достигат сумата от 13,4 милиарда щатски долара. Стриймингът се оказва с най-значителен дял от общите глобални приходи на индустрията за годината - цели 62,1%. Активното дигитално потребление компенсира в значителна степен спада при приходите от други форми на използване като продажбата на физически носители (с редукция от -4,7%) и приходите от колективно управление на права, (които в годината на КОВИД-19 и периодичния локдаун се сви със значителните 10,1% в световен мащаб).
На този фон България е част от световната тенденция за ръст при приходите от стрийминг услуги. "Страната ни има своята традиционна страница в IFPI Global Music Report 2021", отбелязва изпълнителният директор на БАМП Ина Килева. И добавя: "С годишни приходи в общ размер от 8,4 милиона щатски долара обаче нашият музикален пазар заема едва 57-о място в глобалната класация между 70-те пазара, наблюдавани от световната организация на звукозаписния бизнес."