Музей на Енцо Ферари откриха в Модена
/ брой: 62
Музей на автомобилната легенда на ХХ век Енцо Ферари отвори в Модена врати за първите си посетители. Комплексът е на стойност 18 милиона евро и включва старата къща, където е роден Ферари през 1898 година, неговата първа работилница и новата зала с футуристичен дизайн във формата на изработена от алуминий предница на автомобил "Ферари" в жълто - цветът на град Модена, използван за фон на "разяреното жребче" във фирмената емблема. Енцо Ферари е един от най-прочутите италианци, известен по света като автомобилен пилот и конструктор, основател на едноименната автомобилна къща и най-вече на нейния спортен филиал "Скудерия Ферари". Той всъщност започва кариерата си като спортен журналист, когато едва 16-годишен през 1914 година става кореспондент от Модена на вестник "Гадзета дело спорт". След Първата световна война търси работа във ФИАТ, но му отказват. Открива му се възможност за автомеханик в малка фирма, а през 1919 година се пробва и на състезания, но без първоначален успех. През 1920 година става пилот на "Алфа Ромео", наричана тогава "клуб на шофиращите джентълмени". Печели купата "Ачербо" през 1924 година в Пескара, но е принуден да се откаже от състезателна дейност поради тежко нервно разстройство и се връща на дълго лечение в Модена. Напълно оздравял, през 1929 година е призован в Милано да създаде състезателен екип на "Алфа Ромео", който по-късно ще се превърне в "Скудерия Ферари". Ръководи създаването на състезателните модели на "Алфа Ромео" и събира отбор от 40 пилоти, като сам продължава да се състезава до 1932 г. Отборът популярно е наричан с неговото име, а от 1947 г. е вписан във фирмения регистър като "Скудерия Ферари" - екипът, който и днес доминира в световния автомобилизъм.
Първата състезателна изява на "скудерията" е в Голямата награда на Монако през 1947 г. Неизменно участва в стартовете на Формула 1 още от нейното създаване през 1950 г. Първата победа е за Гран при на Великобритания през 1951 г., когато пилотът Фроилан Гонсалес изпреварва с "Ферари" супертима на "Алфа Ромео" и слага началото на неговия залез във Формула 1. Впоследствие Енцо Ферари ще напише, че през този ден е плакал от радост и от мъка, защото "погубил собствената си майка". "Ферари" печели първата си световна титла през 1952 година с пилот Алберто Аскари. Има завоювани 15 световни титли за пилоти, от които 9 по времето на Енцо Ферари, както и 16 титли за конструктори.
Енцо Ферари почина в Модена на 14 август 1988 година. Само месец по-късно Герхард Бергер и Микеле Алборето с Ферари се класираха на първите две места в Голямата награда на Италия в Монца, като победата бе посветена на легендарния патрон.
"Често ме питат коя е най-важната победа на мой болид и винаги отговарям, че най-важната победа ще бъде следващата", бе мотото на Енцо Ферари.