Може да има обрат в наша полза за пакета "Мобилност"
Европейската комисия на път да спре новите правила за международен транспорт
/ брой: 244
Европейската комисия е приела на заседание в Страсбург решение да спре одобрените неокончателно промени в правилата за международните пътни превози. Това съобщава изданието "Политико", като отбелязва, че решението все още не е представено официално. Причината комисията да приеме подобно решение е, че новите правила, както бяха договорени преди седмица в среднощно закрито заседание, не помагат, а биха попречили за опазването на околната среда. Според приетите миналата седмица текстове шофьорите трябваше да почиват извън кабината на камиона, да се връщат на всеки четири седмици в страната, където е регистрирана фирмата, а размерът на командировъчните да бъде според държавата, в която са изпратени.
Според българските превозвачи новият регламент е протекционистки за западноевропейските фирми за автомобилни превози и цели да бъде ограничена дейността на дружествата от периферията на Европейския съюз като България. Накрая транспортната комисия прие над 1100 поправки, някои от които взаимно изключващи се.
ЕК си постави като основна цел в следващите пет години да защити природата, а новите правила предвиждат допълнително излишно движение на дизеловите камиони по европейските пътища. Цитиран е заместник-председателят на ЕК Валдис Домбровскис, по чиито думи ЕК ще успее да спре въвеждането на промените с приемането на ново решение навреме. "Политико" отчита, че това е първият зрелищен сблъсък между новите ръководства на институциите на ЕС, а полза в случая имат противниците на промените - България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва.
Междувременно правителството одобри вчера промени в закона за автомобилните превози. Промените са резултат на няколкомесечна работа с бранша, коментира транспортният министър Росен Желязков. Намаляване на превозвачите, които не отговарят на условията за установяване, т.нар. фирми пощенски кутии, предвиждат промените. Те налагат създаването на публичен таксиметров регистър. Освен това се ограничава възможността за извършване на нерегламентирани превози. Регламентират се превозите с атракционна цел, поясни Росен Желязков.