09 Май 2024четвъртък06:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Мнозинството в ЕП против скъпия дизел

Ивайло Калфин призова българското правителство да наложи вето на вдигането на акциза на горивата

/ брой: 92

автор:Дума

visibility 312

Европейският парламент отхвърли предложение за промяна на системата за облагане на енергията в ЕС, която можеше да доведе до голямо поскъпване на дизела по бензиностанциите в Германия и Франция, предаде Франс прес. Евродепутатите приеха текст, често консултативен, но с политическо значение, призоваващ за отхвърляне на това предложение с подкрепата на десницата и част от социалистите и социалдемократите, като последните бяха разделени по въпроса.
Предмет на гласуването беше законодателно предложение от Европейската комисия, внесено преди година. То целеше да се промени данъчното облагане на горивата и електроенергията в ЕС на основата на равнището на въглеродните емисии и реалното енергийно съдържание на енергията. При такава система, наречена "на пропорционалност", предвидена да влезе в сила през 2023 година, облагането на дизела щеше задължително да бъде с около 9 процента повече от това на безоловния бензин, което щеше да доведе до поскъпване на дизеловото гориво с 22-23 евроцента на бензиностанциите в Германия и Франция.
Мнозинството от евродепутатите отхвърли тази система. Въпреки че мнението им няма задължителен характер, предложението на комисията много трудно може да бъде прието, тъй като ще бъде необходимо единодушно одобрение на 27-те от ЕС, тъй като става въпрос за данъчната сфера. Много от страните-членки начело с Германия вече го отхвърлиха.
"Потребителите и компаниите трябва да продължат да могат да плащат" енергията, изтъкна по този повод германският министър на икономиката Филип Рьослер, според когото предложението на Еврокомисията е неприемливо.
Гласувах против промяната в облагането на горивата, защото при хвърчащите цени добавянето на допълнителна данъчна тежест ще увеличи инфлацията и ще намали конкурентността на европейската икономика, заяви Ивайло Калфин след вота в Европейския парламент.
Калфин призова българското правителство, което сега трябва да се произнесе по предложението в Съвета на ЕС, да не допуска влизането в сила на директивата в сегашния й вид, тъй като повишаването на цените на горивата вследствие на допълнителното облагане ще се усети най-силно в енергийно зависими държави със слаба икономика като България. То би довело до допълнително свиване на производството и до още по-голямо отдалечаване на българите от европейския стандарт на живот, предупреди евродепутатът. Бюджетните приходи от допълнителното таксуване няма да са значителни, а бизнесът и гражданите ще бъдат лишени от средства за бързо преминаване към по-ниско енергийно потребление и ограничаване на емисиите от парникови газове, каквато е целта на европейския законодател, предупреди Калфин. В същото време Калфин смята, че правителството дължи обяснение на гражданите, защо въпреки че България поддържа на минималните им нива задължителните ставки на акцизите, течните горива у нас са на сравними цени с тези в страните, прилагащи много по-високи ставки. И защо при положение, че дизеловото гориво се облага по-ниско от бензина, цените му са по-високи, добави евродепутатът. "За тези парадокси не ни е виновен ЕС, а отговорите трябва да се дадат от правителството", убеден е Ивайло Калфин.

БДЖ вдигна цените на билетите с 20%

автор:Дума

visibility 338

/ брой: 84

1 млн. българи са пътували по празниците

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 84

По-ранна жътва очакват зърнопроизводителите

автор:Дума

visibility 371

/ брой: 84

Си Дзинпин е на обиколка в три европейски държави

автор:Дума

visibility 438

/ брой: 84

Путин готов на диалог, но на равни условия

автор:Дума

visibility 442

/ брой: 84

Израелската армия нахлу в Рафах

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 84

Накратко

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 84

Пренавиване

автор:Валентин Георгиев

visibility 368

/ брой: 84

За наше добро

visibility 335

/ брой: 84

Натровената Европа

автор:Юри Михалков

visibility 401

/ брой: 84

БСП: Да кажем ясно и високо - алтернатива има!

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 84

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ