07 Юли 2022четвъртък16:08 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще духа до умерен североизточен вятър и температурите навсякъде ще се понижат. Преобладаващите максимални ще са между 25°С и 30°С. Краткотрайни валежи, гръмотевични бури и градушки ще има на много места в източната половина от страната. Над западната половина ще преобладава слънчево време с временни увеличения на облачността. Днес ще духа до умерен североизточен вятър и температурите навсякъде ще се понижат. Преобладаващите максимални ще са между 25°С и 30°С. Краткотрайни валежи, гръмотевични бури и градушки ще има на много места в източната половина от страната. Над западната половина ще преобладава слънчево време с временни увеличения на облачността.

Много ли са?

/ брой: 96

автор:Деси Велева

visibility 49

Деси ВЕЛЕВА


Много ли са или са малко 1 милион лева годишно за заплати на 20-ина общински началници на четирите транспортни дружества в София?

Данните за възнагражденията им бяха изнесени от "Спаси София" и веднага предизвикаха немалко спорове около нуждите на шефовете и преките им отговорности. 

Цифрите могат да се разгледат в два контекста - на фона на протестите на заетите в общинския сектор, както и в сравнение със сумите, които вземат директорите на училища - също общински структури.

Така без емоции и пристрастност оценките ще бъдат обективни и няма да става дума за завист или скъперничество от страна на критикуващите. 

От много месеци общинското ръководство на София алармира за тежкото състояние на градския транспорт. Периодично вади цифри и изчисления за дългове и плаши с фалити. Предоставя данни, които никога досега не са били достояние за широката публика.

За целия този период кметството обаче не даде и най-малък знак, че се кани да предприеме мерки, които зависят само от него и са опит за поне частично справяне с трудната ситуация.

Вместо това от ул. "Московска" подкокоросаха шофьорите, пуснаха мухата, че скоро няма да има пари за заплати, и ги изкараха на улицата. Нито се говори за преструктуриране на дружествата, нито за оптимизиране на работата им, нито за премахване на дублиращи се функции.

На този фон администрацията се пръска по шевовете. Цели четири дружества управляват един градски транспорт чрез бордове на директори, а те формират 1 млн. лева чисти загуби на общинската хазна за една година.

Така че - да, много са парите за заплатите им. Защото срещу тях имаме само недоволни - и служители, и пътуващи. 

А София има още 14 дружества, като в тях не влизат здравните заведения. Всяко има свои директори и свои дългове. Какво става из техните коридори? Това знае само администрацията. 

В същото време от МОН обявиха, че минималната основна заплата на директор в средното образование става 1724 лева. Или три пъти по-малко от другия общински шеф - транспортния.

Да не забравяме, че училищата също са общински. Но за тях нито има толкова пари, нито учителите излизат по улиците да протестират. Общинските директори се оправят сами и не плашат да затварят класните стаи. Но, както се казва - техен проблем.

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ