Мините избухват
/ брой: 160
Цяла България е разкопана. На много места са започнати ремонти на пътищата. Едва ли някой вече си спомня, но в ранната пролет, преди изборите през април, на много места в страната се активизираха свлачища, а тогавашният премиер Борисов започна да ги обикаля с джипа си. Това даде хляб на зевзеците в социалните мрежи, според които Той е недоволен, защото губи държавата и, като си тръгва, е започнал да си прибира пътищата. Е, за всички пътища няма да има място в Банкя, но през последните месеци се видя, че предишната власт е заложила доста мини по тях. И те започнаха да избухват. Сегашното ръководство на регионалното министерство все още се чуди как да реши наследения от правителството на ГЕРБ проблем с пътните ремонти, защото при бюджет от 382 милиона лева предишните шефове на пътната агенция са сключили договори за ремонти за 1,5 милиарда. Засега светлина в тунела не се вижда.
Тази "бюджетна рационализация" бе въведена по времето на третото правителство на Борисов. От 2017 г. насам хазната предоставяше на АПИ за пътни ремонти по 300-400 милиона лева годишно, но тя възлагаше работа за 1,5-2 милиарда. Плащането ставаше с правителствени постановления през последните месеци на годината, като парите се осигуряваха от излишъка. Тогава в МС се наблюдаваше интересна картина. Шефове на държавни агенции, фирми и кметове се нареждаха на килимчето, за да получат след Неговата благословия и пред камерите парче от баницата.
Край на този порочен модел в строителния сектор, поне на думи, се опита да сложи сегашният регионален министър Виолета Комитова. Нейната амбиция бе да върне строителството в коловозите на закона. Намеренията обаче останаха непокрити, защото не бяха последвани от реални решения. Ефектът от това бе главоломното поскъпване на пътното строителство и изчезването на строителния контрол. Съпроводени от засилване на напрежението в бранша. Фирмите, които очакваха смяна на модела, останаха с очакванията си. А колко мини още предстои да избухнат... Никой не знае.