Мигрантите тръгват и към България
Трафикантите търсят обходни маршрути и през Италия и Албания, твърди германско издание
/ брой: 72
"България е новата алтернатива за мигрантите. Влезлите веднъж там, остават, защото продължаването на пътя им към Сърбия и Румъния е доста трудно". Това пише "Франкфуртер алгемайне цайтунг" (ФАЦ). След затварянето на така наречения Балкански маршрут през Македония, Сърбия и Хърватия в Австрия и страните от Северна Европа, мигрантите намериха алтернативни пътища за проникване в Европейския съюз. Един от алтернативните маршрути преминава през България, откъдето мигрантите ще се опитват да влязат в Румъния или Сърбия. И двата варианта не са идеални. В Румъния естествена преграда за по-нататъшното придвижване се превръщат Карпатите. Що се отнася до Сърбия, то нейните граници с ЕС се намират под внимателно наблюдение и контрол. Така че многобройните мигранти остават в България, подчертава ФАЦ.
Освен това заради ограниченията през Балканския маршрут, трафикантите на хора планират да пренасочат повече мигранти директно към бреговете на Италия. Според изданието трафикантите планират от началото на април да използват риболовни и малки товарни кораби за превозване на хилядите мигранти, като начални точки на тези курсове ще бъдат турският курорт Анталия, град Мерсин до сирийската граница и гръцката столица Атина. След като заплатят такса в размер на между 3000 и 5000 евро, мигрантите ще бъдат инструктирани да стоят под палубата, докато корабът достигне международни води.
Новият маршрут е много по-скъп от пътуването от Турция до гръцките острови, но съгласно сделката между Брюксел и Анкара мигрантите, които пристигат незаконно на гръцките острови, ще бъдат връщани в Турция, освен ако не успеят да докажат, че са подложени на гонения в страните си.
Припомняме, че италианската брегова охрана и военноморските сили проведоха в неделя шест операции по спасяването на хора, плаващи в гумени лодки, като край бреговете на Сицилия бяха спасени около 730 души.
В същото време някои от мигрантите се опитват да проникнат от Гърция в Албания, откъдето по море се добират до Апенините или по суша продължават с автомобилен транспорт към Северна Европа. Гръцко-албанската граница е по-трудна за преодоляване, отколкото морската на тези две страни с Италия заради особеностите на албанския ландшафт и планинския характер на местностите. Освен това по-нататъшното придвижване от Албания по посока на Черна гора и Босна и Херцеговина е затруднено заради мините, останали там от епохата на кървавите междунационални войни през 90-те години на ХХ век, пише ФАЦ.