Между 30 и 60% е спадът в продажбите на фирмите
Загубите са предимно за малките и средни фирми, които работят с чуждестранни партньори
/ брой: 48
Между 30 и 60% спад в продажбите продължават да търпят голяма част от предприятията година след началото на икономическата криза, причинена от пандемията. Загубите са предимно за малките и средни фирми, които работят с чуждестранни партньори.
След година в криза рискът и несигурността за предприятията остават. Притесненията са предимно за оборотните средства, с които фирмите не разполагат, за да посрещат текущите си задължения, каза пред БНР заместник-председателят на Българската стопанска камара (БСК) Станислав Попдончев. По думите му предприятията са замразили плановете си за инвестиции, търпят спадове в поръчките и в продажбите. "Наблюдаваме и намаляване на работното време в много предприятия, също както използването на неплатен отпуск. С намаляването на обема на работата и със затрудненията за изплащане на възнагражденията се наблюдава и освобождаване на работна сила", каза той.
"Ако отново има пълно затваряне или големи затваряния на предприятия в много икономически дейности, със сигурност сега ще бъде доста по-зле, тъй като тези натрупвания, които имаха предприятията от 2019 г., в момента не разполагат с тях. Зависи в голяма степен и от това как ще реагират останалите държави членки на Европейския съюз, а и не само, които са търговските контрагенти и партньори на българския бизнес. Дали ние ще затворим, грубо казано, не е толкова важно. По-важно е дали ще затварят и държавите около нас", коментира Попдончев.