"Магията на любовта" отбеляза връх на емоционалното изживяване пред бургаска публика
/ брой: 50
Благовеста Рядкова
Много на брой са балетните спектакли, които носят радост на бургаската публика, но представлението "Магията на любовта" на 12 февруари отбеляза връх на емоционалното изживяване. Главна причина за това бе богатата палитра от стилове, жанрове и възрастово разнообразие на участниците. От примите и премиер солисти Веса Тонова, Даниел Тичков, Даниела Туртуманова, Мартин Чикалов, Недко Георгиев до участващите ученици от балетните паралелки на НУМСИ "Проф. П. Владигеров" - Бургас. Всички те, обединени от режисурата на проф. Хикмет Мехмедов и вдъхновени от неговата енергия, съчетана с академична взискателност, поведоха публиката към приказните места на най-щастливата фантазия.
Началото и краят на спектакъла бяха максимално убедителни с прецизното и същевременно изключително емоционално представяне на примата Веса Тонова с партниращия й Даниел Тичков. Те изпълниха Адажио от "Лебедово езеро" и па де дьо от балета "Дон Кихот". Основно участие имаха актьорите от балета на Бургаската опера. Много професионално и с верен усет те пресъздадоха фрагменти от спектакъла "Лешникотрошачката" по музиката на Чайковски. Ръстът на бургаската балетна трупа става все по-осезаем и съществен. Основна заслуга за това има постоянната и неуморна професионална работа както на ръководителя проф. Х. Мехмедов, така и на работата на всеки член от колектива. С изключително задоволство публиката посрещна изпълненията на Лора Пехливанова в монолога й от "Валсът" по музика на Морис Равел и Милен Петров в популярното вече "Покаяние".
От голямо значение е привличането на нови кадри, доказали вече своя професионализъм на големите световни сцени и в България, както и млади балетни артисти, които в перспектива ще поемат по-цялостно репертоара на оперния театър. Голямата надежда за всички са учениците от балетните класове, обучавани от Недко Георгиев и Добрина Бахова. Колко радост и щастие блика от тях, колко овации и искрени аплодисменти предизвикват прекрасните им изпълнения на вариации от балетите "Спящата красавица" и "Дон Кихот". Произведенията съвсем не се ограничават в детските жанрове. Те са залегнали трайно между шедьоврите на балетното изкуство. Изпълненията на Полина Иванова, Христина Въжарова, Дороти Брусовска и Натали Иванова от класа на Недко Георгиев, както и на Ралица Чиликова от класа на Добрина Бахова, са гаранция за вярно и успешно развитие по стръмния път на професионализма. Особено ярко от ученическото присъствие се открои Полина Иванова. Тя се представи със солово изпълнение по хореографията на педагога си Недко Георгиев с наименование "Фаберже". Финесът и елегантността на безценните произведения на Фаберже бяха внушени с атрактивни и изработени до максимален професионализъм движение и владеене на всеки детайл.
Това успешно развитие, този дух на великото изкуство, поднесено с академичен привкус и европейска изисканост, гарантира верния път и утвърждава приемственост, която е предпоставка за създаването на Школа, с която не може да се похвали всеки, както не е писано на всеки хореограф да бъде балетен педагог. Много труд, истински талант, знания, възможности, вкус и творческа атмосфера ражда изкуството, което може да създава, възпитава и доставя естетическа наслада. А това вече е заявка за друго, различно качество и на мислене, и на живот.