20 Юни 2024четвъртък08:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

България вече е получила авансово първоначалното концесионно плащане от 660 млн лв. за "Летище София", съобщи в парламента транспортният министър Георги Тодоров

"Летище София" и "Летище Пловдив" се сливат

България няма нужда от повече аерогари, твърди транспортният министър

/ брой: 160

автор:Дума

visibility 1564

Заради отдаването на концесия държавният оператор "Летище София" ЕАД е загубил своята функционалност като търговско дружество. В същото време има определени активи и средства, с които може да се подпомогне държавният бюджет. Затова сме предложили вливане на "Летище София" в "Летище Пловдив" ЕАД, което също е 100% държавна собственост. Това обяви в парламента транспортният министър Георги Тодоров, който отговаряше на депутатски въпроси. По думите му, така ще се осигурят средства за развитие на пловдивското летище като летищен оператор и ще се възпрепятства възможността за разпиляване на средствата, които съществуват към момента в "Летище София" ЕАД.

Тодоров заяви, че не е доволен от състоянието на столичната аерогара. "Ще настоявам за бързи и видими резултати за подобряване на състоянието на летището", каза Георги Тодоров пред депутатите. Концесионерът "СОФ Кънект" пое управлението на "Летище София" на 19 април тази година. Тогава бе съобщено, че започва ремонт на тоалетните. Георги Тодоров посочи, че концесионерът е предприел действие за изпълнение на своите ангажименти в по-дълъг, шестмесечен срок. Започнал е изработване на първоначален генерален план. Транспортният министър е създал нарочна комисия за контрол, която ще проследява изпълнението на концесионния договор. Георги Тодоров обясни, че през октомври 2020 г. концесионерът е поискал изменение в концесионния договор заради пандемията. Възложен е бил анализ на Световната банка, която да прегледа исканията на концесионера за отлагане на плащанията през първите десет години на концесията за последните десет години. Световната банка е установила, че за да се възстанови балансът на концесията, намира този вариант за най-приемлив, каза транспортният министър. В проекта за актуализация на бюджета са предвидени 30 млн. лв. за компенсиране на българските авиокомпании заради пандемичната криза, поясни министърът. Той отбеляза, че и България вече е получила авансово първоначалното концесионно плащане от 660 млн лв. У нас в момента има пет летища за международни полети, наред с това съществуват малки летища с търговска цел, така че изгражданото на ново летище е икономически необосновано, каза още Георги Тодоров.

Още няма консенсус за Фон дер Лайен

автор:Дума

visibility 553

/ брой: 114

Масови призиви за оставка на Нетаняху

автор:Дума

visibility 555

/ брой: 114

Западът вижда в Китай заплаха, а не партньор

автор:Дума

visibility 502

/ брой: 114

Канзас заведе дело срещу "Пфайзер"

автор:Дума

visibility 452

/ брой: 114

Без надежда

автор:Александър Симов

visibility 513

/ брой: 114

Между образованието и бедността

автор:Аида Паникян

visibility 491

/ брой: 114

Нормално ли ви е?

visibility 536

/ брой: 114

Политкоректност

автор:Марин Милашки

visibility 478

/ брой: 114

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ