КЗП уличи производител на храни в заблуждаваща промоция
/ брой: 190
Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на производител на хранителни продукти да отправя в своя рекламна кампания заблуждаващи послания за намаление на цената на негов продукт в търговската мрежа, каквото реално не съществува. Наред с това търговецът е включил в кампанията и артикул, който не фигурира в неговото продуктово портфолио и следователно не предоставя на своите дистрибутори, съобщиха от комисията.
От КЗП не съобщават името на производителя. Причината за това е, че съставеният акт е току-що връчен на нарушителя, а той има възможност да го обжалва в 14-дневен срок. Дотогава актът не е влязъл в сила. При обжалване пък съдът трябва да вземе решение дали забраната е основателна и докато не се произнесе, тя също не е в сила. Така комисията е уязвима и може да бъде съдена за уронване на престижа от съответния нарушител.
Комисията е проверила и няколко търговски вериги, които производителят посочва на сайта си като свои партньори в промоцията. Те представят становища и доказателства, че не участват в кампанията и формират продажната цена за своите обекти по собствени критерии.