КЗП: Не се предоверявайте на устните обещания на търговците
/ брой: 14
Поне 10% от сигналите в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са свързани с оплаквания на граждани, че търговците ги подлъгват да закупят стоки или да сключат договори за различни услуги, като устно им дават обещания или поемат ангажименти, които впоследствие не изпълняват. Това информират от КЗП и съветват купувачите да не се предоверяват на устните обещания на търговците.
Понякога търговците прибягват до манипулации за привличане на клиенти, като предоставят устно заблуждаваща или невярна информация, което е нелоялна търговска практика, но това обаче трябва да бъде доказано, посочват от КЗП.
От комисията съветват потребителите да предпочитат търговците, които им предоставят съществената информация за предлаганите стоки и услуги, както и всеки друг допълнителен ангажимент, в писмен вид. Това може да става чрез етикети, каталози, рекламни брошури, флаери или пък на сайта на фирмата, на табло в търговската зала, на касовата бележка или гаранционната карта и пр.
Потребителите в никакъв случай да не слагат подписа си под договор, преди да го прочетат обстойно заедно с общите условия към него, съветват от КЗП. Ако имат затруднение в разбирането на терминологията, непременно да се консултират с експерти в съответната област.
Подписаният договор обвързва с дългосрочни задължения и може да бъде развален единствено в съда, напомнят от КЗП.