Кое е грях
/ брой: 196
Човечеството все още не е успяло да отговори на фундаменталния въпрос кой е най-големият грях на този свят. Все пак е ясно, че да лъжеш е по-лошо, отколкото да "учиш" хората да карат, без да плащат по раздрънканите пътища на родината. "Само в България, това ми е най-големият грях, научих да се карам без пари", призна Той при откриването новата Му гордост, отсечката от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза. А това, меко казано не е истина. Защото на практика хем всички плащаме, и то скъпо, хем за това не получаваме услуга с що-годе приемливо качество. Както София не е България, така и новите отсечки от магистралите не дават представа за истинското състояние на пътища у нас.
Преди две години цената на винетките скочи почти двойно. А някой да е видял пътищата да са станали с двойно по-добро качество? Двойни са само разходите. Защото един път плащаме за винетка и втори път се ръсим за ремонт на разбитата предница на автомобила, ако ни се наложи да минем през някой марсиански пейзаж, каквито изобилстват у нас. Ама Той откъде да знае, като само ги прелита с правителствения хеликоптер...
Иначе назначаваш хора, монтираш рамки, създаваш център за наблюдение и контрол, и печатницата за пари (пак по думите Му) е готова. А уж караме без пари. Нещата с изграждането на тол системата не се оказаха толкова прости. Въпреки че нейният провал показа хроничната немощ на сегашната власт, тол системата е жизеноважна за нея. Не само да Му лъска егото и имиджа, но и да осигурява приходи. Фактите обаче показват, че тя от печатница много лесно може да се превърне в перачница на пари и източник на корупция, с която уж толкова много се борим. В момента провалът се очертава да бъде още по-мащабен. Беляза го отлагането на старта на тол системата за камиони от 16 август за началото на март следващата година. Тогава вероятно ще са тестовете, но реалното влизане в сила на системата ще бъде още по-късно. Кога точно, никой не казва. И по-добре, защото ако кажат, пак ще излъжат. А лъжата е грях.