"Йеттел" вдига цените от Нова година
/ брой: 233
"Йеттел" обяви, че вдига цените след Нова година. Абонатите вече получават известия, че от 5 януари месечната такса за мобилна услуга ще се качи с 2 лв. Ще се увеличат и цените на "услугите по договор".
За разлика от предни години този път анонсираното поскъпване не се оправдава с инфлацията. Ясно е защо - инфлацията е ниска - 2-3%. Затова сега телекомът обяснява на сайта си, че вдига цените, защото искал да даде повече на клиентите си (дори те да не искат повече).
Заради едностранното вдигане на цените телекомът дава възможност на клиентите си, ако не са съгласни, да прекратят предсрочно договорите си без неустойки. Само че от компанията правят две уговорки. Едната е, че клиентите имат право да прекратят договора си без допълнителни санкции - в периода 4 декември 2024 г. - 4 януари 2025 г. И че при прекратяване дължат възстановяване на използваните отстъпки за закупени устройства, оставащите лизингови вноски и дължимите суми за използваните услуги до момента на прекратяването.
По повод анонсираното от мобилния оператор "Йеттел България" ЕАД повишение на цените на услуги от Комисията за защита на потребителите (КЗП) съобщиха, че абонатите имат право да прекратят договора си без допълнителни разходи.
Анонсираното от мобилния оператор увеличение на цените на услугите се извършва на основание Закона за електронните съобщения, в който е предвидена възможност за операторите да изменят условията на потребителските договори. В срок, не по-кратък от един месец преди влизане в сила на промените по договорите, операторът трябва да уведоми засегнатите от промените потребители, посочват от КЗП.
В случай на извършена промяна на цените по реда на Закона за електронните съобщения се предвижда за потребителите право да прекратят договора си без допълнителни разходи, допълват от комисията.