05 Юни 2025четвъртък17:24 ч.

След настояване на кметове от БСП: Тръгва промяна в транспортната схема на Пловдивска област

автор:Дума

visibility 17499

На инициатива на председателя на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и с участието на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов се проведе ключова среща с кметовете на всички 18 общини от Пловдивска област. Домакин на срещата бе областният управител проф. Христина Янчева. Темата на разговор беше състоянието на обществения транспорт и острите проблеми, с които се сблъскват общините при организиране на междуселищните автобусни линии. В съответствие със сега действащото законодателство, превозвачите са задължени да използват автогари, което често е икономически неизгодно и води до оттегляне от пазара, липса на транспортни връзки и затруднен достъп на гражданите от малките населени места до градските центрове.

От няколко месеца кметовете на БСП от област Пловдив, както и народният представител Галин Дурев, ме подложиха на "другарски тормоз" по повод проблемите с областната транспортна схема. С тяхна помощ се запознах в детайли с проблема, а днешната среща е резултат от съвместните ни усилия. Това каза по време на срещата народният представител Кирил Добрев. Той благодари на вицепремиера Гроздан Караджов, че се отзовал на поканата му. "Убеден съм, че трайно решение може да бъде постигнато само когато всички заинтересовани страни – законодателна и изпълнителна власт, областната управа и местната власт – седнем на една маса и обсъдим конкретно какво може да бъде направено. Срещата днес е стъпка в тази посока“, допълни Добрев.

Министерство на транспорта и съобщенията, заедно с ИА „Автомобилна администрация“ ще предложат законодателни промени, които да решат проблема с обществения транспорт до различните населени места. Съгласно сега действащото законодателство превозвачите, изпълняващи превози по междуселищните автобусни линии, следва задължително да ползват автогари. Това не е рентабилно за превозвачите, което води до липсата на достатъчен брой автобусни линии, които да поемат нарастващия пътникопоток. От друга страна това създава проблеми за пътуващите от близките населени места, които трябва да използват градски транспорт в Пловдив. Трябва да се урегулира дейността на училищните автобуси, които към момента извършват превози на деца, а нямат лицензи за това.

„С приемането на второ четене на Закона за съобщителните мрежи, с който спасихме значителни средства по ПВУ, показахме, че когато има политическа воля и диалог, резултатите са възможни. Същото ще направим и за областните транспортни схеми“, заяви още Кирил Добрев.

Назначават още 220 чиновници в агроминистерството и ДФЗ

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 100

Нови изисквания за телефоните в ЕС в сила от 20 юни

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 100

България защити странджанския билков чай за пазара на ЕС

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 100

Пчелари настояват да се намали интервалът за пръскания

автор:Дума

visibility 381

/ брой: 100

ЕС отлага мерки срещу Букурещ заради дефицита

автор:Дума

visibility 397

/ брой: 100

НАТО планира засилване на военната си мощ

автор:Дума

visibility 411

/ брой: 100

Мелони и Макрон преодоляха различията

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 100

Накратко

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 100

Непростимо

автор:Александър Симов

visibility 391

/ брой: 100

Нелеп пиар

visibility 395

/ брой: 100

Рестарт - тук и сега

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 100

"Локалите" - насилници без кауза

автор:Юлия Кулинска

visibility 383

/ брой: 100

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ