10 Ноември 2024неделя16:10 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

Строителният министър не знае кога ще има тунел под Шипка

/ брой: 141

автор:Дума

visibility 5636

Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова съобщи по време на изслушване в парламента, че оптимистичният срок за започване на дейностите за изработване на техническия проект за тунел под Шипка е през 2025 г. Причината е, че тази година ще трябва да се предприемат действия за осигуряване на площите за порталите на тунела.
Оттам нататък всички процедури изискват съответните законови срокове. Затова начален срок за започване на строително-монтажните работи по проекта не бих могла да поема ангажимент да споделя, посочи още министърът в отговор на депутатски въпрос.
Коритарова заяви, че има осигурено финансиране по проекта, като допълни, че част от тези средства ще бъдат от държавния бюджет и те са планирани в капиталовата програма на Агенция "Пътна инфраструктура", а другата част ще е по програма "Транспортна свързаност" - 2021-2027 година.
В началото на юли регионалният министър съобщи, че са предприети стъпки по създаване на работна група с участието на отговорните институции, която ще изготви график с дейностите и сроковете за реализиране на проекта за тунел под връх Шипка. Целта е до година и половина същинската работа да започне. А след 4 години да можем да кажем, че имаме връзката север-юг, каза в средата на юни министър Коритарова. Срокът за проектиране на съоръжението е осем месеца. Строителството ще продължи около три години и половина. Заложено е изграждането на пет тунела с обща дължина 4 км, 6 моста, 1 подлез и др.
Проектирането на съоръжението започна след близо тригодишна процедура по Закона за обществените поръчки, която беше стартирана през октомври 2019 г. и премина през обжалване в съда. Договорите с избраните изпълнители са подписани. Стойността на контракта за проектиране и строителство е 358 020 000 лв. с ДДС. Изпълнител е ДЗЗД "Консорциум ПСВТ". Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "Трансконсулт - Свеко". Договорът е 6 479 935,20 лв. с ДДС.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 2619

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 2526

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1493

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 2338

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 2481

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 2569

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 2662

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2816

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 2260

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 2291

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 2342

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1985

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ