19 Октомври 2024събота23:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Китай ще строи мегатунел

/ брой: 38

автор:Дума

visibility 61

Китайски инженери изготвят проект за най-дългия в света подземен тунел, предаде Ройтерс, като се позова на в. "Чайна дейли". Ако проектът бъде одобрен, строителството ще започне през 2015 г. или 2016 г. Тунелът ще бъде дълъг 123 километра, което е повече от два пъти колкото настоящия най-дълъг тунел в света - този, свързващ островите Хокайдо и Хоншу. Тунелът-рекордьор ще бъде завършен до 2026 г. Той ще тръгва от пристанищния град Далиан в североизточната провинция Ляонин до град Янтай в източната провинция Шандун. Пътуването през тунела ще трае 40 минути. Сега между двата града се плава осем часа с ферибот.
Плановете за тунела бяха огласени през 1994 г. с цена 10 млрд. долара, но 20 години проектът буксуваше във фазата на планирането. Сега цената му вече е скочила на 220 милиарда юана (36,3 млрд. долара). 
Най-дългият тунел в света, японският "Сейкан", е с дължина от едва 54 км. Той влезе в експлоатация през 1988 г. след над две десетилетия строителни дейности. Следващият го по дължина - тунелът под Ламанша, е дълъг почти 51 километра.
 

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 1578

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 1582

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 2113

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 1612

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 1630

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 1880

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 1812

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 2100

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 1912

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 1609

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ