Категоризират автогарите в страната
/ брой: 205
Министерството на транспорта е разработило промени в нормативната уредба, които предвиждат автогарите в страната да имат категории. До решението се стигна, след като няколко месеца експерти от администрацията и представили на бранша обсъждаха различни варианти за създаването на нова система, която да гарантира предоставянето на качествени автогарови услуги за гражданите и превозвачите. Новите изисквания няма да създадат допълнителни тежести за собствениците на автогари, които ще бъдат разпределени в три категории, обясниха от транспортното от ведомство.
Предвидените критерии за определяне на дадена автогара в трета категория са почти идентични със съществуващите минимални задължителни изисквания, на които трябва да отговарят автогарите в страната. За категоризация на автогарите се заговори през април на среща на превозвачи с транспортния министър. Тогава те протестираха срещу сивата икономика в бранша, която определиха като най-големия си проблем. Въвеждат се мерки за сигурност във всички категории автогари и се повишават изискванията за осигуряване на достъпност и удобства за хората с увреждания и намалена подвижност. Предвижда се всички автогари да имат безжичен интернет, интернет страница и телефон за връзка. За първа и втора категория са въведени допълнителни критерии, свързани с удобствата и комфорта на пътниците в самата автогара, осигурената охрана, както и езиците, на които се предоставя информация по телефона и в интернет страницата, съобщават от ведомството, като не предоставят проекта с конкретните текстове. Автогарите първа категория трябва да имат обучен персонал и в тях да се предоставя безплатна помощ на хората с увреждания и намалена подвижност. Въз основа на категоризацията ще бъде изготвена и методика за определяне на цените на предоставяните услуги на автогарите. Към момента цените се формират свободно, независимо от големината на автогарата и предлаганите в нея услуги.