23 Ноември 2025неделя04:30 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Кадиев решен да махне колите от тротоарите в София

Той заяви, че ще бъде червен кандидат за кмет на зелен град

/ брой: 151

автор:Павлета Давидова

visibility 2383

Столицата ще бъде с тротоари без автомобили, зарече се вчера кандидатът за кмет на София от БСП Георги Кадиев. Намеренията си за бъдещото транспортно устройство на града социалистът изложи на кръгла маса на тема "Повече ред, правила и развитие в строителството", организирана от Института за социална интеграция и фондация "Фридрих Еберт".
Кадиев отново се закани да работи за нов общ устройствен план, който да бъде обвързан и с нова транспортно-комуникационна схема. "По този начин ще сме наясно кой накъде се придвижва в София и къде и какви промени трябва да се направят, за да се улесни движението", коментира социалистът.
Градската среда ще се подобри значително, ако се построят и планираните от много време проекти за 6 моста на две нива, убеден е Кадиев. Сред предложенията му е разширяване на уличната мрежа и строителството на нови кръстовища на 2 нива, които да намалят трафика и да премахнат някои от най-досадните "тапи".
За справянето със задръстванията трябва да се работи и за интегриран транспорт, който да съчетава най-добрите варианти за придвижване, дабави кандидатът на БСП. Той се обяви за стимулиране на придвижването с колела и обеща нови удобни велоалеи за столичани. "Те обаче трябва да са физически отделени от платното, защото шофьорите все още нямат култура да пазят колоездачите, а и паркират на алеите", допълни Кадиев. "Ще наблегна на екологичното. Защо да не бъда червен кандидат за един зелен град", обобщи той.
Като основна язва на Столичната община кандидатът на левицата определи транспортните дружества. Кадиев припомни, че старите задължения на общинските фирми за миналата година, които бъдещият кмет ще трябва да покрива, са над 130 млн. лв., като огромната част от тях са в транспортните дружества. "500 от общо 3000 софийски спирки трябваше да бъдат реновирани. Така и не се разбра как са определени тези обекти и кои точно са те. В крайна сметка нищо не се получи и така и не бяха обновени", възмути се Кадиев.
Социалистът Борис Цветков изтъкна, че маршрутките в София всъщност отнемат платежоспособната част от пътниците, които предпочитат да пътуват без прекачвания. За градския транспорт остават хората, които разчитат на намаления и отстъпки, как по този начин да се издържа градският транспорт, смята той. Само камикадзе би предпочело градския транспорт, ако има кола, заяви общинският съветник от БСП Георги Свиленски. Той добави, че въвеждане на единен билет за всички видове транспорт значително ще улесни придвижването на софиянци. Според него би било коректно картите с отстъпки да бъдат покривани от съответните институции по подобие на намаленията в БДЖ.

Изскачат проблеми около метрото


Строителството на метрото трябва да продължи въпреки проблемите около качеството на изпълнението му, коментира Кадиев. Той вече е получил сигнали, че има шупли и овлажняване във вече готовите отсечки и официално ще повдигне въпроса, "преди да е станало късно".
Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев попита защо при проекта за новите метростанции не е заложено строителството на подземни паркинги, които да намалят потока и задръстванията около спирките. "И без това блокираме улици и причиняваме неудобство на гражданите. Защо не комбинираме нещата и не си спестим разправии", попита социалистът.

 

Държавата си търси пълните такси за летище София

автор:Дума

visibility 8118

/ брой: 219

Предлагат нови правила при продажба и регистрация на кола

автор:Дума

visibility 6095

/ брой: 219

Отлагат с 6 месеца по-високите такси на БАБХ

автор:Дума

visibility 6085

/ брой: 219

Европа прие на нож плана за Украйна

автор:Дума

visibility 6339

/ брой: 219

Румъния е удвоила вноса от Русия

автор:Дума

visibility 6302

/ брой: 219

България вече страда от климатичните промени

автор:Дума

visibility 6176

/ брой: 219

Откриха Паметник на Васил Левски в Италия

автор:Дума

visibility 6205

/ брой: 219

Великият

автор:Александър Симов

visibility 5360

/ брой: 219

Квалификациите за Мондиал 2026

автор:Дума

visibility 6774

/ брой: 219

Молекулна политика

автор:Юри Михалков

visibility 3935

/ брой: 219

Капитулация за Киев и безпрецедентен контрол за Русия

автор:Дума

visibility 7436

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ