Излязоха от релсите три вагона на "Чайка"
Шефът на БДЖ подава оставка след поредния инцидент
/ брой: 240
Пореден инцидент с влак стресна пътниците на БДЖ. Три вагона на бързия влак "Чайка" излязоха от релсите в района на гара Септември. По чудо при аварията няма пострадали, а пътниците бързо са били изведени от вагоните. По данни на БДЖ във влака са пътували 172 души, които бяха извозени с автобуси. Експертна група ще трябва да разследва причините за произшествието, по първоначална информация става въпрос за скъсан централен болт на талигата, върху която бил разположен вагонът.
Часове по-късно изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов обяви, че ще подаде оставка. Той обеща преди да си тръгне, да разпореди сериозни мерки за повишаване сигурността на българските влакове.
Дерайлиралата композиция се е движела по направление Бургас-София. От релсите са излезли трети, четвърти и пети вагон.
Това е вторият инцидент с влак на БДЖ за по-малко от две седмици. ДУМА припомня, че в района на Драгоман се удариха две композиции, пуснати една срещу друга по релсовия път. Тогава пострадаха 26 души, стана ясно, че човешка грешка е причина за катастрофата.
Дни след това трима души от ръководния състав на БДЖ бяха уволнени, транспортният министър уволни и шефа на "Железопътна администрация". Междувременно се разбра, че над 80% от вагоните на БДЖ пътуват без сертификат за изправност.
Според Попов зачестилите инциденти с влакове се дължат и на човешки грешки. Той бе на мястото на вчерашната катастрофа. По думите му дерайлиралият трети вагон повлякъл и останалите. Стана ясно, че локомотивът на композицията е проверяван в неделя, но е вероятно да става дума за некачествено извършен ремонт.
Всички возила имат сертификат за безопасност, локомотивът на този влак е имал сертификат, който ще изтече през 2013 г., обясни още Попов. Моето съмнение е за човешка немарливост. Не може вчера да излезе от ремонт на тези детайли, които са се развалили, и да се случи такова нещо, уточни Попов. Ако бъде доказано, че има човешка грешка при пускането му в движение, ще бъдат предприети най-тежките наказания или уволнения, закани се шефът на БДЖ.
Влакът се е движил с малка скорост при навлизане в гарата и поради това металният капак на редуктора, който се е откъртил от локомотива, е завлякъл само колелата на третия вагон и е довел до дерайлирането на последните три. Ниската скорост е предотвратила сериозни щети и човешки жертви.
Няма установена система за обезщетяване на пътниците, каза Попов. БДЖ възстановява цената на билетите, осигурява транспорт до крайната точка на пътуване, но не е въведена система за изплащане на обезщетения на закъснения или преживения шок, уточни той. Според него пътниците не са пострадали, но са били сериозно изплашени от случилото се, тъй като вагоните са се наклонили в различна посока. Инцидентът би могъл да бъде избегнат само при качествено извършен технически ремонт и преглед на локомотива, подчерта Попов.