28 Април 2024неделя07:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Искат преразглеждане на проекта за жп линията Елин Пелин-Септември

/ брой: 31

автор:Дума

visibility 402

Гражданска организация иска преразглеждане на проекта за модернизация на жп линията Елин Пелин-Септември. Според тях ще бъдат налети милиарди и железницата пак ще бъде неконкурентоспособна спрямо автомобилния транспорт. Проектът изоставя Вакарел и Костенец, открити са нарушения в процедурата по ОВОС, заявяват от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт в позиция до медиите.

От организацията припомнят, че са сигнализирали министър-председателя Бойко Борисов за рисковете от неефективно изразходване на над 1 млрд. лв. инвестиция в жп линията Елин Пелин - Септември. На първо място гражданите обръщат внимание на факта, че реализирането на проекта в този му вариант, няма да направи конкурентоспособно пътуването с влак и то ще продължи да е по-дълго отколкото с автомобил.

Открити са и нарушения в ОВОС, тъй като в наредбата е посочено, че е необходимо "равностойно описание, анализ и съпоставка на алтернативите". В процедурата обаче са разгледани едва 2 варианта, които са практически несъпоставими от експлоатационна и пазарна гледна точка.

Гражданите на Костенец и Вакарел ще са без достъп до железница - насила ще ги качваме на автомобили. В Ихтиман - ще продължат да се возят с каруци до гарата, заявяват от организацията. Друг изключително сериозен проблем е, че над 15 000 души практически ще бъдат лишени от достъп до железопътен транспорт. Предвижда се трасето и спирките на железницата да бъдат изместени на над 3 км североизточно от сегашната гара Костенец (градът е с население около 14 000 души).

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 722

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 724

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 642

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 665

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ