ИСИ: 27% от посланията на БСП са свързани с трудовата заетост
Четвърт от информационните материали на ГЕРБ включват думата "магистрали"
/ брой: 108
Трудовата заетост е основен акцент в политическите послания на БСП в предизборната кампания за евровота. 27% от посланията им са свързани със социално-икономически проблеми. Това сочат междинните данни от мониторинг на изборния процес, извършван от Института за социална интеграция в партньорство с Фондацията за европейски прогресивни изследвания. В количественото наблюдение са попаднали 20 национални медии и са регистрирани 11 200 информационни единици на предизборна тематика, обяви Стефан Георгиев от ИСИ.
Повече от половината послания, отправени от 25 март до 10 май, идват от БСП, сочат данните. В 12% от изказванията на социалистите присъства кандидатът на ПЕС за лидер на ЕК Мартин Шулц. Борбата с монополите се споменава в близо 10% от публикациите. Често се говори и за ситуацията в Украйна.
Една четвърт от информационните материали на ГЕРБ включват думата "магистрали". Централното им послание е, че ще осигурят европейско финансиране за строителство на инфраструктура. Постоянен акцент е, че изборът на ЕНП ще даде влияние на България в Европа, защото ЕНП е най-голямата партия в ЕС. Меглена Кунева залага на думата "свобода". Реформаторите говорят и за "газова сигурност чрез общ европейски енергиен съюз". Проектът "Южен поток" е застъпен в реториката и на трите политически субекта, но с различен акцент.
ББЦ акумулира 15% от всички политически послания. Всеки ден обаче те обявяват ново послание, което заглушава предишното. Най-често говорят за нови работни места и намаляване на младежката безработица. Акцент е темата за възстановяване на всичко положително, което е изчезнало в държавата. Обещават и безплатно здравеопазване и лекарства. Посланията на АБВ идват през интервюта на водача на листата Ивайло Калфин и лидера на формацията Георги Първанов. В наблюдавания период "Атака" се свързва не толкова с послания, колкото със скандалите.
Георгиев определи кампанията на този етап като по-скоро вяла. Във фокуса на медиите попадат скандалите около формирането на ЦИК, конфликтът в Украйна, проектът "Южен поток", бежанците и битовата престъпност. Кампанията не се фокусира върху теми с европейски контекст, а прилича на местни или парламентарни избори. До допълнителна демотивация води и фактът, че някои от водачите на листи вече декларираха, че няма да отидат в ЕП.
Извършен е и мониторинг на 12 регионални медии. Близо 1/3 от новините по темата са свързани с политическа реклама, 27% са хроники за посещение на политици, по 12 на сто са публикациите, свързани с информация за ЕС и проекти, финансирани от Съюза. Почти липсва информация за техническото обезпечаване на изборите, подаването на документи и пояснения за преференцията.