02 Май 2024четвъртък11:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Иновация или табела

/ брой: 26

автор:Деси Велева

visibility 628

Деси ВЕЛЕВА


Много иновации, малко резултати. Това е обобщението на цялостната картина, която разкрива състоянието на образователната система у нас. По последни данни на МОН над 250 училища искат да бъдат обявени за иновативни заради предлаганите от тях нетрадиционни проекти за обучение. Други над 540 вече са получили този статут и се титулуват с модерното звание, което би трябвало да ги издигне в очите на обществото и по-конкретно на майките. Защото, коя друга, ако не родителската ангажираност, ще отговори на зова на директорите да се запишат децата именно в тяхното напредничаво училище. 

Но иновацията остава най-често до табелата на училището. Промяната не влиза вътре, не засяга учениците и техните резултати. Школото просто слага табелата и получава престижната титла, която служи за магнит за заблудените. Защото иновативно не означава работещо. Поне не в нашите географски ширини. Промяната в училище идва с предварително обмисляне, а на с експерименти и купешни термини. Затова и след години на опити за преустройство на цялата образователна система, школото си остава също толкова непрогресиращо, нереформирано, неотговарящо на съвременните потребности на учениците. 

В една система, в която все още се обсъжда колко тежат раниците на учениците, кой е застрашен от сколиоза и колко "бисера" са засечени в еди кой си учебник, за какво изобщо иновативно обучение може да се говори?

След някоя и друга година всички училища ще сложат в наименованието си "иновативно" и така понятието съвсем ще се обезцени. Тогава какво ще правим? Ней-вероятно ще търсим адекватни начини за промяна на системата или просто нова думичка, която да издигне ресорното ведомство в собствените му очи.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 530

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 701

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 613

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 546

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 682

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 633

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ