12 Август 2020сряда12:10 ч.

Информацията за състава на бирата става задължителна

/ брой: 176

автор:Дума

visibility 1298

Асоциациите на пивоварите от държавите в ЕС подписаха вчера в Брюксел меморандум, според който до 2022 г. на етикетите на бирените бутилки и кенове задължително трябва да се предоставя информация за съставките и енергийната стойност на пивото. Амбициозните цели бяха договорени доброволно с Европейската комисия и бяха приети от Общото събрание на пивоварите на Европа през юни тази година. Целта на меморандума е компаниите да поемат отговорност за въвеждането на тази практика, а браншовите организации да подкрепят тези усилия, включително чрез мониторинг и широка отчетност. "Потребителите имат право да знаят повече за това, което съдържат напитките им, и как се отразява то върху здравето им. Те искат информацията да е ясна и прозрачна - непрекъснато получаваме това послание по време на работата си в сферата на общественото здравеопазване и безопасността на храните", заяви на церемонията по подписването еврокомисарят по здравеопазването и безопасността на храните Витянис Андрюкайтис.  "Възползвам се от възможността да ви поздравя за ангажиментите ви към етикетирането на пивото. Бих искал също да ви насърча да продължите да бъдете пионери по този въпрос в по-широкия алкохолен сектор." 

С днешна дата в Европейския съюз 2 от всеки 3 бири вече имат информация за калориите, а 4 от всеки 5 бири - за съставките. В същото време България е сред първенците в изпълнението на този доброволен ангажимент на бранша, като приблизително 98% от произвежданото в страната пиво вече има върху етикетите си тази информация. Генералният секретар на пивоварите на Европа Пиер-Оливие Бержерон коментира, че в ЕС има спад на употребата на алкохол като цяло. Конкретно за пивото той заяви, че през последните пет-шест години консумацията на бира в Европа се стабилизира и дори леко се повиши за последните две години.  В същото време безалкохолната бира вече има сериозен дял в общия обем на бирения пазар, което се очертава и като трайна тенденция.  

До 50 % по-малко клиенти в търговските вериги

автор:Дума

visibility 179

/ брой: 153

Маркират месо от рискови региони с диамант и кръст

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 153

Въглищните ни централи ще работят до 2050 г.

автор:Дума

visibility 190

/ брой: 153

Розовата индустрия е в шок

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 153

За първи път от 11 години Великобритания е в ресеция

автор:Дума

visibility 40

Доналд Тръмп забрани приложението TikTok

автор:Дума

visibility 84

Протестите в Беларус ескалираха

автор:Дума

visibility 192

/ брой: 153

Русия първа в света регистрира ваксина

автор:Дума

visibility 216

/ брой: 153

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ