28 Април 2024неделя01:53 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Икарусът във времето

/ брой: 299

автор:Деси Велева

visibility 163

Гръмовно тряскане на врати, зловонни миризми и пушеци от изгорели газове, безобразно тръскане до припадък и размътена глава... Всичко това скоро ще липсва на столичани, активно возещи се в градския транспорт през последните десетилетия. Поне така обещават от Столичната община. За пореден път от "Московска" 33 се заканват да изхвърлят от употреба старите икаруси. Онези, които извън всякакви норми за експлоатация, натъпкани до пръсване от недоволни гражданя, удържащи друсането по надупчените пътища, вече три десетилетия не могат да излязат в пенсия, защото поредният управленец не може да им намери наследници. Автобусите "Икарус", които показаха уникална издръжливост, вече наистина трябва да бъдат сменени. Това се казва и обещава от поне 15 години, колкото е и максималният допустим живот в натоварен обществен транспорт, като столичния.
Така че нищо чудно, че и при поредната подгрята стара новина много столичани са песимисти и очакват и през следващата година да се будят с мисълта, че трябва да се товарят във возилата от соцвремето. Тогава, когато билетът беше жълти стотинки, а рейсът не беше синоним на задушно място с вкопчени един в друг, борещи се за въздух, софиянци. Днес обаче сумите са различни, условията са различни, съответно и очакванията са различни. Значи и икарусите нямат място по улиците на града. Друг е въпросът, че заедно с тях в пенсия трябва да излязат и много мерцедеси, подарени като втора ръка и вече негодни за експлоатация по натоварените градски линии.
Столичани наистина заслужават малко повече уют във всекидневието си. Не втора употреба подаръци от по-заможни съседни или далечни държави. Не автобуси и тролеи с неработещи климатици и почти липсващи прозорци, наречени мразилки или душегубки - според сезона. Има нужда от съвременни превозни средства, които няма да хабят нерви, а ще създават малко повече комфорт за софиянци.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 722

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 724

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 642

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 665

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ