Хората с ниски заплати купуват повече на промоция
/ брой: 211
Хората с ниски доходи купуват повече на промоция. Две трети от българите купуват храни, които не консумират и след това ги изхвърлят, показва изследване на журналиста Димитър Събев съвместно с УНСС. "Интензивността, с която маркетингът ни убеждава да купуваме продукти, е равна на интензивността на изхвърлянето накрая. Има силна статистическа зависимост между двата индекса, отбеляза Събев, цитиран от БНР. Хората с най-ниски доходи са най-уязвими за неблагоприятни маркетингови въздействия, подчерта Събев. "Хората, които имат доходи под хиляда лева в домакинството, те са по-склонни да купят продукт на промоция, който след това ще се окаже некачествен и ще го изхвърлят, т.е. бедните са по-уязвими. За разлика от тях хората с високи доходи, над 5 хиляди лева, по-внимателно си разпределят парите и по-рядко ги дават за глупости."
Клиенти на лотарията са най-уязвимите групи. Хората с високи доходи не си купуват лотарийни билети, показват още данните. "Правят го най-уязвимите три групи - хората с доходи под 1000 лева и под 500 лева, хората, които живеят в малките градове, съответно имат по-малко житейски хоризонти и трето хората, които са млади, на възраст до 25 години. Над 50% от хората до 25 години в нашата анкета отговарят, че имат опит с търкане на талончета", обяснява Събев.
Данните показват още тенденцията млади, добре образовани хора с високи доходи да се завръщат към земята и да затварят буркани.