22 Юли 2024понеделник22:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Едно от първите неща, което направи регионалният министър Виолета Комитова, бе да инспектира изграждането на магистрала "Хемус"

"Хемус" се превърнала в строителна илюзия

Магистрала "Струма" ще бъде готова най-рано през 2030 г.

/ брой: 175

автор:Дума

visibility 320

"Автомагистрала "Хемус" през последната около година и половина се е превърнала в една строителна илюзия",  заяви пред БНР арх. Иван Шишков, заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството. По думите му държавата се е оказала най-големият нарушител на Закона за устройство на територията. Той обясни, че в един момент е станало ясно, че никой не знае кога магистрала "Хемус" ще бъде завършена. "Създадена бе илюзия как тя се строи, колко е важна, но от нещо, което наистина би трябвало да е приоритет на държавата, "Хемус" се е превърнала в строителна илюзия. Не мога да си представя защо не е планирана цяла магистрала, защо не е отчуждена цялата, защо не е получила разрешение за строеж и да се изгражда на лотове, но да има процедура за всичко това", каза той. Зам.-министърът беше категоричен, че не е спрян строежът на пътното съоръжение. "За 4 лот вече има решение на правителството за отчуждаване на земята по трасето. В момента се довършват процедурите - плаща се на собствениците на имоти. За 5 лот предстои да се внесе решение в Министерския съвет. Оказва се, че докато ние бързаме да довършим процедурите, някой си е позволил да строи незаконно в чужди имоти и няма жалба от собствениците, изтъкна той.

Шишков обясни, че държавното дружество "Автомагистрали" е използвано за пощенска кутия, тъй като се води официален строител на магистралата. "Изкуствено е създаден проблем, защото "Автомагистрали" няма ресурс да строи. Тя обаче не прави договори за подизпълнители за строителство, а прави договори, свързани с доставка на материали и строителна техника. Накрая ще се окаже, че държавното дружество е виновно и всички щети ще останат в държавата. Едни фирми ще си получат парите, защото ще доставят материали, други ще си получат парите, защото са доставили строителна техника, а накрая качеството и некачеството на строителството ще остане в "Автомагистрали", изтъкна зам.-министърът. "Предишните управляващи са раздали пари за "Хемус", дори за места, където не се знае откъде ще мине трасето. Заварихме документален и юридически хаос.  Очевидно строежът на "Хемус" е бил една изключителна манипулация", твърди Иван шишков. 

"При условие, че новите мерки за опазване на зоните НАТУРА 2000 не налагат ново техническо проектиране и нова оценка на въздействието на околната среда, е възможно цялостно изграждане на магистрала "Струма" по сега разработения вариант да бъде завършено между 2028-2030 г.", пише в отговор на депутатски въпрос министърът на транспорта Георги Тодоров. В него се уточнява, че в момента Министерството на околната среда и водите разработва нови мерки за опозване на зоните от НАТУРА 2000, засегнати от проекта в района на Кресна. Както е известно, правителството избра вариант за трасето през Кресненското дефиле, при който трафикът се разделя на две части - в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път източно от дефилето. Срещу това трасе се обявиха редица неправителствени организации. Те предлагат целият път да се изнесе източно от дефилето, а сегашният да остане локален. Още през есента на 2019 г. Брюксел сюрпризира България с новината, че за лот 3.2 на "Струма" (през Кресненското дефиле) няма да се отпуснат европейски средства заради преминаването на трасето през защитени територии. През януари 2020 г. българското правителство реши да оттегли искането си пред ЕК за отпускането на 267 млн. евро за магистралата през дефилето от Кохезионния фонд на ЕС. Обяснението бе прецизиране на самия проект като бе обяснено, че няма да се спира строителството по магистралата, за която досега от еврофондовете са отпуснати около 1,3 млрд. лв. за трасето от София до ГКПП "Кулата", което трябва да бъде напълно завършено в края на 2023 г. или най-късно през 2027 г.

Евросредствата за "Струма" бяха пренасочени за изграждането на магистрала "Европа" към Сърбия. В момента се търси финансиране на магистралата по новата европрограма "Транспортна свързаност 2021-2027".

 

 

Обмислят увеличаване на стойността на ваучерите

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 137

Германските вагони са извадени от употреба за профилактика

автор:Дума

visibility 615

/ брой: 137

БНБ намали прогнозата си за българската икономика

автор:Дума

visibility 591

/ брой: 137

Първо - членство в ЕС, после конституцията

автор:Дума

visibility 717

/ брой: 137

Словакия се гневи на санкции от Киев

автор:Дума

visibility 635

/ брой: 137

Сирийци наръгаха с нож германски учител

автор:Дума

visibility 595

/ брой: 137

Накратко

автор:Дума

visibility 554

/ брой: 137

Върнете ги!

автор:Мая Йовановска

visibility 653

/ брой: 137

Чувство на безпомощност

visibility 630

/ брой: 137

Лайен срещу Европа

автор:Юри Михалков

visibility 656

/ брой: 137

Мицкоски открито ни се подиграва

автор:Велизар Енчев

visibility 650

/ брой: 137

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ