26 Ноември 2024вторник15:30 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Хамилтън възкръсна на "Силвърстоун"

автор:Дума

visibility 165

Седемкратният световен шампион Люис Хамилтън се върна на победния път пред родна публика в домашната Гран при на Великобритания в драма на пистата „Силвърстоун“. Тя беше пълна буквално от старта до финала.  Хамилтън бе наказан с десет секунди престой в бокса след старта заради инцидент с лидера в шампионата Макс Верстапен (Нид) с Ред Бул, който отпадна от надпреварата. Лидерът на Мерцедес обаче не се предаде и въпреки огромното си изоставане, успя да настигне Шарл Льоклер от Ферари две обиколки преди финала и да го изпревари за победата. Така пилотът на Мерцедес стопи изоставането си от Макс от 33 точки на 8. Монегаскът направи всичко по силите си, кара абсолютно безгрешно, надскачайки възможностите на болида си, но нямаше как да се противопостави на Хамилтън в края. Валтери Ботас (Фин) също си свърши работата и класира втория болид на Мерцедес на третата позиция на подиума.  Четвърти финишира пилотът на Макларън Ландо Норис (Вбр), който за пореден път показа огромния си талант. Пети остана съотборникът на му в Макларън Даниел Рикардо (Авл), който значително подобри представянето си.  Испанецът Карлос Сайнц-младши  стигна само до шестото място след грешка на механиците на Ферари в бокса, а седми се класира сънародникът му Фернандо Алонсо от отбора на Алпин. Канадският пилот на Астън Мартин Ланс Строл зае осмата позиция, а девети остана френският пилот на Алпин Естебан Окон. За десетото, последно място, даващо точка, се пребори японецът Юки Цунода от тима на Алфа Таури.
Пилотът на Ред Бул Верстапен спечели вчера първата в историята на Формула 1 спринтова квалификация на легендарната писта „Силвърстоун“. Той стартира от полпозишън пред Хамилтън.  Лидерът обаче не стартира по най-добрия начин и британецът пита атака още на първия завой, която не се получи, след като Макс се защити, минавайки извън очертанията на пистата. Двамата основни съперници за световната титла продължиха да се борят и така се стигна до тежък инцидент на завой номер девет.  При него след контакт между предна лява гума на Люис и задна дясна на Макс нидерландецът бе завъртян със скорост над 280 км/ч, след което прелетя през зоната за сигурност и се заби с огромна сила в предпазните стени. За щастие, Верстапен излезе от болида и въпреки че изглеждаше много замаян, стоеше на краката си, видимо без контузии. 
Съдиите на ФИА веднага спряха състезанието, като развяха червени флагове, а Хамилтън бе разследван за инцидента. След контакта с Макс британецът загуби позиция от Шарл Льоклер и така пилотът на Ферари се озова начело на колоната, докато Люис бе втори. Трети остана вторият пилот на Мерцедес Валтери Ботас.
Близо 40 минути след прекъсването на състезанието колата за сигурност излезе на пистата и поведе колоната от болиди, които направиха загряваща обиколка и се наредиха на стартовата решетка за рестарт от място. 
Льоклер стартира много добре и Хамилтън не успя да му отнеме лидерската позиция. Зад гърба им Норис изпревари Ботас и мина на трета позиция, а Даниел Рикардо излезе пети. От шеста позиция Себастиан Фетел се завъртя и докато се върне обратно на пистата, се свлече до последната позиция.  Скоро след рестарта съдиите на ФИА определиха Хамилтън за виновен в инцидента и го наказаха с 10 секунди в бокса.
В 16-ата обиколка лидерът Льоклер съобщи много притеснено, че е почувствал прекъсване в работата на двигателя си. От бокса го успокоиха, че ще оправят проблема в болида на Ферари, но Хамилтън стопи изоставането си от секунда и половина на 0,8 секунди. В 22-рата обиколка първи от лидерите в колоната в бокса за нови гуми влезе Ландо Норис. Пилотът на Макларън влезе от трета позиция, но механиците му се забавиха с шест секунди и британецът се върна на пистата едва шести. В 23-тата обиколка Ботас веднага покри Ландо, смени гумите си и се възползва от проблема в бокса на Макларън и така се върна на трасето четвърти, на позиция пред Норис. В 28-ата обиколка и Хамилтън влезе за първи път в бокса. Британецът остана на място за 10 секунди, за да изтърпи наказанието си, и след това механиците на Мерцедес му смениха гум те. Люис влезе от второ място и се върна на пистата на пета позиция зад Норис, Ботас и двамата съотборници във Ферари Сайнц и лидера Льоклер.
В 29-ата обиколка пилотът на Ферари Карлос Сайнц спря в бокса от втора позиция за смяна на гуми. Механикът на предна лява гума имаше проблем с пистолета си и Сайнц бе забавен с над 12 секунди. Така испанецът се срина до шестата позиция и качването му на подиума вече изглеждаше като мираж. 
В 30-ата обиколка от първа позиция през бокса за първи път премина Льоклер, но се върна като лидер с комфортна преднина от 7 секунди пред Ботас. 
В 31-вата обиколка Хамилтън изпревари Норис с безкомпромисна атака и излезе трети, на 3,8 секунди зад съотборника си Ботас.
В 42-рата обиколка от отбора на Астън Мартин съобщиха на Себастиан Фетел, че има проблем в болида му и ще се наложи да се прибере в бокса. Така Гран при на Великобритания приключи за четирикратния световен шампион 10 обиколки преди финала. 7 обиколки преди финала Хамилтън се движи на втора позиция и стопи изоставането си от Льоклер на четири секунди. Битката за победата, изглеждаше решена, но две обиколки преди финала Хамилтън нанесе решаващ удар, атакува Льоклер и успя да го изпревари. Пилотът на Ферари пробва да се защити, но дори можеше да отпадне, след като болидът му недозави и мина през зоната за сигурност.  Той все пак финишира втори, пред Ботас.
Верстапен остана да води със 185 т., пред Хамилтън 177, Норис 113, Ботас 108, Серхио Перес (Мекс, Ред Бул) 104 и др. При конструкторите води Ред Бул с 289 т., на 4 пред Мерцедес, на 126 пред Макларън, и на 141 пред Ферари. 
Следващият старт е на 1 август на "Хунгароринг" за Гран при на Унгария.

Нова година идва с по-високи цени на водата

автор:Дума

visibility 293

/ брой: 226

Закриват ключова паралелка за обучение на пчелари

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 226

За 17 г. членство в ЕС сме усвоили едва 40% от еврофондовете

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 226

И КНСБ предупреди за възможна криза с тока

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 226

Пълен обрат на изборите в Румъния

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 226

България ще подкрепя отношенията ЕС-Виетнам

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 226

Уругвай избра ляв президент

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 226

Накратко

автор:Дума

visibility 233

/ брой: 226

Поколение безпризорно

автор:Барбара Пейчинова

visibility 237

/ брой: 226

Нито една повече!

автор:Александър Симов

visibility 261

/ брой: 226

Време, облечено в безвремие...

автор:Юлия Кулинска

visibility 255

/ брой: 226

Демокрацията е заплашена от капитализма

visibility 267

/ брой: 226

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ