Гражданска платформа конкурира КЗП
/ брой: 68
Гражданска платформа, създадена в социалната мрежа фейсбук, предлага експертна помощ при жалби на недоволни граждани. За по-малко от три месеца от създаването си платформа в помощ на граждани, пострадали от некоректно отношение, събира над 7000 приятели във фейсбук, коментира пред БТА създателят на сайта www.nekorеktno.bg. Чавдар Георгиев.
За няколко месеца работа експертите на гражданската инициатива са решили вече стотици случаи, повдигнати от граждани, станали жертва на некоректно отношение. Получените жалби са от всякакво естество, но най-вече са свързани с некоректни работодатели и държавни ведомства, както и с крупни доставчици, посочи Георгиев. Анализът на получените оплаквания и сигнали показва, че над 10% от тях са за некоректно отношение на работодатели и държавата към хората. Казусите са основно за неизплатени или забавени работни възнаграждения, изнудване за работа на ненормиран работен ден без договор, посочи Георгиев. Изискваме от нашите потребители сериозно отношение, а не клевети по нечий адрес - ние сме платформа за коректно и точно подадени сигнали на граждани, допълни той.
По думите му за последния месец от началото на протестите у нас преобладават и сигнали срещу т.нар. монополи - "Топлофикация", eлектроснабдяване, ВиК. Очакваме бум на сигнали и оплаквания за некоректно отношение на банковите институции към гражданите - за този сериозен проблем предупреди и омбудсманът Константин Пенчев, каза още Георгиев.