04 Май 2024събота16:39 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Готви се закриването на 200 влака

Железниците са в стачна готовност, "Подкрепа" иска смяна на ръководството на БДЖ

/ брой: 226

автор:Дума

visibility 46

Транспортният министър Ивайло Московски и ръководството на БДЖ са заявили, че се готви закриването на 200 губещи влака, за да се намалят разходите на финансово закъсалата железница. Това каза председателят на транспортната федерация в КТ "Подкрепа" Розен Зарков на пресконференция вчера.
"Принципалът (транспортното министерство) заяви, че ще съкратят влакове, което по наша справка означава 200 броя. Никой обаче не можа да каже кои точно линии ще бъдат засегнати. Имам чувството, че тези хора там работят по един предварителен план за това какво ще унищожат и закрият. В същото време заявиха, че искат да повишат качеството на транспортното обслужване", каза Зарков.
В цялата си история Българските държавни железници не са имали по-слаб мениджърски екип, каза още Розен Зарков. Той обяви, че синдикатът е в стачна готовност от вчера и ефективността на действията ще зависи от развоя на преговорите с ръководството на БДЖ и подписването на Колективния трудов договор. Нагласа това да стане бързо обаче засега от страна на мениджмънта нямало, добави Зарков.
Според синдикалистите ясен план за преструктуриране на железницата няма. Те апелираха държавата да помогне на превозвача, защото "железница има само тогава, когато държавата застане зад нея". Зарков припомни, че през първото шестмесечие БДЖ е на печалба и това се дължи на товарните превози. Товари има и все повече ще има с отварянето на транспортните коридори през страната ни, няма обаче железен път и вогони, коментираха синдикалистите. Те се обявиха категорично против приватизирането на "Товарни превози", защото така ще се ликдидира най-печелившето предприятие.
Що се отнася до пътническите превози с влак, в цял свят те се дотират от държавата като най-масов и екологично чист транспорт, подчертаха от "Подкрепа". В момента състоянието на нашия железопътен превозвач е окаяно - с едва седем спални вагона, това са и аргументите ни да твърдим, че ръководството на БДЖ е слабо и трябва да бъде сменено, каза още Зарков. 
По повод товарните превози по-рано през деня обаче транспортният министър Ивайло Московски заяви, че тази дейност е на загуба. БДЖ "Товарни превози" държи 83 процента от пазарния дял в сектора и е на загуба, категоричен бе министърът. От думите на Московски стана ясно, че само приходи от приватизацията на "Товарни превози" ще позволят да бъде отпуснат заемът от 460 млн. лева от Световната банка.

И пощите готвят протести

Може да се стигне до нови протести на служителите в "Български пощи". Това съобщи пък председателят на Федерация "Съобщения" към КТ "Подкрепа" Пламен Дончев.
Само преди седмица ръководството на федерацията е взело решение да започне подготовка за протестни действия. Парламентът разгледа на второ четене промените в Закона за приватизацията и следприватизационния контрол, с които пощенското дружество се изважда от забранителния списък за приватизация. Към момента промените са приети на първо четене.
От "Подкрепа" са категорични, че не трябва да се приватизират "Български пощи", тъй като това може да доведе до съкращаване на хиляди работни места, закриване на стотици пощенски клонове и лишаване от пощенски услуги на голяма част от населението на България.
Синдикатът подчертава, че нито една от конкурентните фирми няма капацитета и мрежата да изпълнява универсалната пощенска услуга и затова тя е възложена на "Български пощи" за срок от 15 години. В официалната си декларация те изтъкват, че в рамките на ЕС няма случай на приватизация на пощенски оператор.






 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1211

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1073

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1401

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1167

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1372

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1202

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1311

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ