19 Март 2024вторник09:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На бул. "Тодор Каблешков"

Актуално

Горещо лято, скромни ремонти

Столичната община работи по пет големи проекта за реконструкция на улици

/ брой: 143

автор:Деси Велева

visibility 1353

На второ скромно откъм улични ремонти лято заложиха от Столичната община. В разгара на сезона градът се реконструира само в пет горещи точки. Миналата година те бяха също толкова с извинението, че заради пандемията бюджетът се свива. Този път оправданието не е по-различно - още през май близо 10 милиона лева от капиталовата програма на общината бяха взети, за да се спасява фалиращият градски транспорт. 

Не само в парите обаче се крие причината за малкото инвестиционни обекти. Факт е, че от години кметството не успява да изпълни и наполовина капиталовата си програма. Пари има заложени, но накрая се оказва, че няма готовност да бъдат изпълнени проектите. Затова и този път вървящите ремонти са на практика незавършени обекти от минали години, а не напълно нови. И те действително се броят на пръстите на едната ръка.

Ако прословутият ремонт по бул. "Тодор Каблешков" е палецът, защото е най-мащабен, то обновяването по бул. "Цар Борис III" е средният пръст, защото е най-дълъг. Кутрето безспорно е миниреконструкцията по ул. "Николай Коперник", а показалецът е знаковата реконструкция в центъра на София по ул. "Цар Иван Шишман". За безименния остава ул. "Първа българска армия", която чака от години и местоположението ѝ покрай Централните гробища не я прави достатъчно атрактивна. 

След петгодишно отлагане най-после през април започна обновяването на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III", което ще продължи две години. Договорът за реконструкция на релсовия път бе сключен едва през януари и е на стойност 40,5 милиона лева.

Петицата се смята за най-натоварения трамвай в столицата, който превозва над 50 000 души в делнични дни и е логично през следващите две години придвижването на хората да бъде затруднено. Проектът бе разделен на два етапа, като първият обхваща участъка от пл. "Македония" и кръстовището с бул. "Христо Ботев" до ухото на "Бъкстон". Вторият етап ще е от ухото на "Бъкстон" до ухото на "Княжево". Освен пълната смяна на релсовия път, се предвижда спирките да бъдат с нови навеси, нови информационни табла, настилките на пероните ще са от унипаваж, ще бъдат изградени модерни системи на релсовия път. На площад "Македония" между бул. "Христо Ботев" и "Руски паметник" ще бъде изграден линеен парк с трева между релсите, с храсти и дървета, със зони за отдих, пейки и велоалея. Предстои да видим дали ще бъдат спазени сроковете на изпълнение по мащабния проект. 

Другият голям ремонт, който трябваше да бъде готов миналото лято, е по бул. "Тодор Каблешков". През 2020 г. бе изградено южното крило между бул. "България" и ул. "Луи Айер". Ремонтът е разделен на много етапи, някои от които продължават месец-два. През май започна вторият - с обновяване на северното платно в участъка между бул. "България" и ул. "Костенски водопад". Строителните дейности включваха изграждане на топлофикационен колектор, преасфалтиране, полагане на нови бордюри и изграждане на велоалея. Те приключиха в средата на юни, а след това бе затворено кръстовището на бул. "Тодор Каблешков" от ул. "Луи Айер" до ул. "Делян Белишки". То също трябваше да приключи бързо - до началото на юли, но се оказа, че ще се забави заради появата на кабели под земята. Кръстовището бе отворено миналата неделя, но работа по северното пътно платно между ул. "Луи Айер" и ул. "Костенски водопад" продължава. 

Няма и месец, откакто багерите започнаха да копаят по ул. "Първа българска армия". По нея ще се работи по два етапа едновременно - от река Суходолска до ул. "Нешо Бончев" и от ул. "София" до ул. "Мара Бунева". Ще бъдат сменени канализационната мрежа, водопроводи, асфалта, осветлението, тротоарите. Първите два етапа ще продължат 40 дни, а всичко трябва да е готово за шест месеца. Тъй като пари тази година няма да има за всичко, обновяването няма да е готово до края на 2021 г. Стойността на ремонта на улицата е близо 9 милиона лева, но от този проект бяха взети 2 милиона при актуализацията на бюджета. 

Реконструкцията на ул. "Цар Иван Шишман" резонно разбуни най-много духовете през изминалите месеци. Тя трябваше да бъде готова успоредно с ул. "Граф Игнатиев" още преди две години, но това така и не стана. Обновяването започна едва в началото на май и ще продължи близо година на етапи. Първо започна работата на "Топлофикация-София" от ул. "Аксаков" до ул. "Иван Вазов". През първите пет месеца се планира дружеството да работи заедно със "Софийска вода", а впоследствие, към септември, и Столичната община да се включи с изграждането на нови платна, тротоари и подмяна на уличното осветление. Предвижда се скоростта на придвижване по улицата да е до 20 км/ч, а паркоместата да се намалят. Цената на проекта е 4 милиона лева.

Другият столичен ремонт, който условно попада в графата "големи", всъщност не е чак толкова мащабен. Дължината на ремонтирания участък е 437 метра и е третата част от проекта за ремонт на ул. "Николай Коперник". През миналото лято като първи етап бе изградена отсечката от бул. "Цариградско шосе" до бул. "Шипченски проход", а от средата на май започна рехабилитацията между бул. "Шипченски проход" до ул. "Гео Милев". Тя трябва да приключи за три месеца. Изгражда се нова подземна инфраструктура като канализация, водопроводи, топлопроводи, елмрежи, телекомуникационни мрежи и улично осветление. Полага се и асфалтова настилка на пътните платна, ще се засадят нови 37 дървета. Целият проект е на стойност 3,6 милиона лева без ДДС, като при актуализацията на бюджета за тази година от ГЕРБ гласуваха 1,3 милиона от тях да бъдат отнети, за да отидат за закъсалия градски транспорт. 

Успоредно с очакванията на столичани ремонтите да приключат навреме, за да се радват те на по-удобна градска среда, хората са и в стрес дали няма за пореден път да се започне отначало с ремонт на ремонта.

"Първа българска армия"
Снимка БГНЕС


Ремонтите на "Цар Борис III"
Снимка Михаела Катеринска


Така изглежда "Цар Иван Шишман"
Снимка Михаела Катеринска

Премахнете плоския данък

автор:Дума

visibility 363

/ брой: 51

Финансовият министър се сравни с Иван Асен II

автор:Дума

visibility 344

/ брой: 51

Лихварството не е престъпление

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 51

Нов лиценз за площадката на АЕЦ "Козлодуй" 2

автор:Дума

visibility 371

/ брой: 51

Моряците от "Руен" се прибират до 15 дни

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 51

Вучич алармира за сърбите в Косово

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 51

Лейбъристи избраха чернокож за лидер

автор:Дума

visibility 330

/ брой: 51

Накратко

автор:Дума

visibility 280

/ брой: 51

Едно към едно

автор:Евгени Гаврилов

visibility 357

/ брой: 51

Програмирано лицемерие

visibility 354

/ брой: 51

Новият Наполеон

visibility 343

/ брой: 51

Мисията на патриарх Неофит трябва да продължи!

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 51

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ