04 Август 2025понеделник18:28 ч.

Предстои ремонт по магистрала "Хемус" край София

/ брой: 142

автор:Дума

visibility 1415

През септември ще започне ремонт на магистрала „Хемус“ край София, стана ясно от думите на регионалния министър Иван Иванов през миналата седмица. Става въпрос за трасето на т.нар. нулев лот на магистралата, което е с дължина около 8 км. То започва преди Софийския околовръстен път и завършва в района на пътен възел "Яна".
През април Агенция "Пътна инфраструктура“ направи геодезическо заснемане именно във връзка с предстоящ ремонт. По думите на регионалния министър, в рамките на месец и половина дейностите ще приключат, така че да не затрудняват движението.
Отсечката вече веднъж бе ремонтирана – през 2016 г. – само две години и половина след като беше построена. През 2023 г. служебният регионален министър Иван Шишков направи редица инспекции по основните магистрали. Проверка показа, че именно в този участък асфалтът е компрометиран, като по думите на бившия министър, е влагана шлака от "Кремиковци“. Няколко месеца по-късно дори прокурорска проверка потвърди липсващия асфалт.
Движението по два от виадуктите на "Хемус“ преди тунел "Витиня“, които бяха в ремонт от средата на януари, е възстановено. Това съкращава с 5 км участъка, на който имаше въведена временна организация на движението, съобщиха от АПИ.
Въпреки възстановеното движение на два от виадуктите, работата по третия – "Коренишки дол" – ще продължи до средата на август. Дотогава платното в посока София ще остане затворено, а трафикът ще се осъществява двупосочно в платното за Варна, с ограничение на скоростта до 90 км/ч.
Ще остане само стеснен участък с дължина около 1 км в района на "Коренишки дол", което ще облекчи значително трафикът по АМ „Хемус" и ще се съкрати времето за път", посочват от АПИ.
Дейностите по горното строене включват подмяна на бетонови плочи, хидроизолация, нова асфалтова настилка и маркировка, както и монтаж на нови парапети и ограничителни системи. Ремонтирано е и долното строене – носещата конструкция, колоните, ригелите и стъпките на колоните.
Ремонтът на тези виадукти е от изключителна важност, тъй като те не са били ремонтирани от пускането им в експлоатация в края на 70-те години на миналия век.
Според председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев, след приключването на работата по "Коренишки дол" до средата на август, по цялата магистрала ще може да се пътува без ограничения. Това обаче ще бъде за кратък период, тъй като през септември отново ще бъде затворена едната тръба на тунел „Топли дол“, за да продължи ремонтът му.

Бузлуджа е разговор за социализма на бъдещето

автор:Дума

visibility 103

/ брой: 142

Обсъжда се майчинството втората година да стане 1200 лева

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 142

Десет души вземат пенсия над 3400 лева

автор:Аида Ованес

visibility 96

/ брой: 142

Кметът на Гоце Делчев посети фестивала “Неотъпкана пътека”

автор:Дума

visibility 98

/ брой: 142

Общините масово са вдигнали местните данъци

автор:Дума

visibility 97

/ брой: 142

Фермерите ще получават авансово до 70% от евросубсидиите

автор:Дума

visibility 98

/ брой: 142

Плодовете и зеленчуците поскъпнаха и последната седмица

автор:Дума

visibility 98

/ брой: 142

Предстои ремонт по магистрала "Хемус" край София

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 142

Ценови шок в Румъния

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 142

Сърбия и Унгария защитиха Додик

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 142

Гърция с по-строги мерки срещу хазарта

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 142

Накратко

автор:Дума

visibility 85

/ брой: 142

Бузлуджа 2025

автор:Дума

visibility 113

/ брой: 142

ЗС "Александър Стамболийски" вече е част от БСП-ОЛ

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 142

Левицата трябва да е гласът на хората

автор:Дума

visibility 114

/ брой: 142

БСП е партията на хората, на труда и на бъдещето

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 142

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ