20 Октомври 2024неделя20:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ГЕРБ закри 333 км от железопътната мрежа

Заради корпоративни интереси БДЖ стават аутсайдери в транспортната система на страната и в ЕС, алармират от БСП

/ брой: 217

автор:Дума

visibility 35

За по-малко от 2 години ГЕРБ е закрила 333 км жп линии. В сила е програма за закриване на 1025 км до 2020 г., което е 25% от жп мрежата. Това е записано в позиция на БСП за състоянието на "Холдинг БДЖ" и политиката на ГЕРБ за умишлено ликвидиране на компанията, огласена от бившия транспортен министър и депутат от левицата Петър Мутафчиев вчера. Според БСП това драстично намаляване на железния път ще се отрази неблагоприятно на приходите на БДЖ и на транспортното обслужване на населението.
В документа е отбелязано, че независимо от заявеното от правителството на Бойко Борисов, че ще следва европейския път на развитие на транспортната система на страната, където жп транспортът е сред най-важните приоритети, сме свидетели на рестриктивни политики - забавяне и ограничаване на инвестиционния процес, съкращаване на жп линии, влакове и персонал.
"За първи път в историята тази година БДЖ не разполага с нито един изправен спален вагон, което лиши компанията от допълнителни приходи през летния сезон. Това се дължи на престъпното бездействие на ръководството на холдинга", се казва в позицията. Със съгласие на правителството са съкратени поетапно 160 пътнически влака, което доведе до все по-малко търсене на услугите на БДЖ, алармират от левицата и допълват, че за тази година се очаква да бъдат превозени 26-27 млн. пътници при 34 млн. през 2008 г.
Според БСП преструктурирането на холдинга от три в две дъщерни дружества не е довело до желания ефект за рязко намаляване на персонала, нито до по-голяма самостоятелност на дъщерните дружества, напротив - те са на "къса синджирка" от холдинга. Финансовото стабилизиране на холдинга чрез приватизация на "Товарни превози", което да гарантира кредит от СБ за 240 млн. евро, буди недоумение, включително и в някои международни финансови институции, тъй като се предвижда тези средства да се използват за погасяване на старите дългосрочни кредити, които са с по-ниски лихви от предлаганите сега.
Оценката на БСП е, че правителството на ГЕРБ тотално е забавило реформирането на БДЖ, а предприетите действия са пълен провал, който ще предизвика още по-тежко финансово-икономическо състояние на холдинга. Резултатите са налице - българските железници вървят по пътя на своята маргинализация, губят все повече пазарен дял и стават аутсайдери в транспортната система на страната и ЕС. Деструктивните процеси в БДЖ повличат в несъстоятелност и инфраструктурната компания НКЖИ - намаляващият трафик я лишава от средства за покриване даже и на текущи разходи.
Същевременно ГЕРБ под личното ръководство на министър-председателя провежда форсирана политика за изграждането на автомагистрали и скоростни пътища. Спря изграждането на контейнерни терминали във Варна и Бургас, мерките за подобряване корабоплаването по р. Дунав и модернизацията на БДЖ. Така бе унищожена възможността за развитие на железопътния транзит през територията на страната, което би компенсирало намаления вътрешен трафик. На практика ГЕРБ се отказа и от европейското устойчиво развитие на националната транспортна система за сметка на корпоративните интереси на     приближените на властта олигархични структури, свързани с автомобилните превозвачи, строителната и нефтопреработвателна индустрия, е записано още в документа.

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 2122

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 2137

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 2811

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 2179

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 2128

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 2417

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 2370

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 2903

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 2572

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 2241

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ