29 Март 2020неделя01:56 ч.

ново:

#ОСТАНЕТЕ СИ ВКЪЩИ #ОТГОВОРНИ ЗАЕДНО #ОСТАНЕТЕ СИ ВКЪЩИ #ОТГОВОРНИ ЗАЕДНО

Росен Малинов:

ГЕРБ бяга от важните проблеми на София

Въпросите за климатиците, остъкляването, незаконните гаражни клетки и прехвърлянето на стопанисването на прилежащите площи нарочно не се повдигат преди избори, казва общинският съветник от БСП

/ брой: 47

автор:Деси Велева

visibility 914

Росен Малинов е роден на 28.03. 1955 г. в София. Висшето си образование е завършил във философския факултет на СУ "Св. Климент Охридски". Общински съветник от БСП. Заместник-председател е на постоянната комисия по обществен ред и сигурност. Член е на постоянната комисия по устройство на територията, архитектура и жилищна политика.

Цитат:
"За сумите, които получават почистващите фирми, София трябва да се мие с минерална вода и прах за пране и пак ще остават пари. А сега хем парите ги няма, хем столицата е мръсна"



- Г-н Малинов, напоследък активно се коментират теми за законността на остъклените балкони и на гаражните клетки, за премахване и скриване на климатици от фасадите. Също така Столичната община заяви намерението си да прехвърли отговорността на хората да стопанисват сами прилежащите площи около блоковете си. Столичани остават с впечатление, че общината си намира поводи да ги тормози. Това ли са най-важните за решаване въпроси в София?
- Правилно казахте, че е напоследък. Защото минаха изборите. Тези теми не се повдигат преди избори. Новата пиар акция е за премахването на остъклените балкони. Те обаче няма как да се премахнат. Разнообразието в остъкляването без архитектурен проект и без разрешение на общината, безразборното поставяне на климатици и още по-разнообразните топлоизолации в различни цветове действително създават чувството, че забравените от общината комплекси са циганска черга като визия. Но досега аз чувам само за намеренията от Столичната община в тази насока. До момента никой не е поставял въпроса вербално, нито е внесъл, както изисква правилника на Столичния общински съвет, доклад да решение или наредба, който да реши и този проблем. Както стана с наредбата за стопанисването на прилежащите територии. От общината внесоха доклада от главния архитект, който сериозно бе атакуван като принципи и механизми в ресорната комисия и бе отложен за промени. Там също има нерешаване на проблемите и поредното бягство от ангажиментите на общината от комуналната дейност. А идеите засягат основно големите комплекси, които пак казвам - никога не са били приоритет на управляващите, няма и да бъдат. Те ще продължават да деградират като територии в сравнение с други приоритетни за властта квартали и райони. Тук имаме типичното изпълнение на ГЕРБ - говорят какъв е интересът на хората, а правят това, което е в собствения им интерес. Затова всички тези идеи няма да претърпят никакво развитие. Едва когато бъде внесен някакъв документ, ще се види какво е мнението на общинските съветници и на гражданите. Защото не мога да сложа на едно ниво нарушение като остъкляването на балкони и незаконното поставяне на гаражните клетки например.
- А как трябва да бъде разрешен въпросът с незаконните гаражни клетки?
- В началото на миналия мандат бе разпоредено на районните кметове да извършат проверка за всички гаражни бетонни клетки. Информацията бе събрана и обобщена, знае се в кои райони колко поставени съоръжения има. С една такава клетка тарикатите отнемат две паркоместа от другите граждани. Те са абсолютно незаконни и няма как да бъдат узаконени, защото са разположени или върху зелени площи, или върху публична държавна или общинска собственост. Четири години главният архитект Петър Диков, който пое ангажимента да реши въпроса за 6 месеца, не направи нищо. Започна да говори за тях като минаха изборите с интимната мисъл - аз ако тръгна да бутам гаражите, това значи, че ще накърня интересите на много ползватели, които са и гласоподаватели. Така че този проблем виси все още и неговото решение изобщо не се вижда. Според мен за всяка бетонна клетка трябва да бъде издадено предписание на този, който я е поставил и той да бъде принуден сам да я махне, както сам я е монтирал. Гарантирам, че досега никой в София не е поискал разрешение на общината да си постави съоръжението. Затова съм категоричен, че всички такива гаражи трябва да бъдат премахнати. В същото време обаче не можем да не отчетем, че столичани не са имали голям избор, тъй като последният паркинг, построен в София, е при пускането на НДК. А буферните паркинги, които ГЕРБ обещава да пусне при някои метростанции, изобщо не са заслуга на общината, а на "Метрополитен" и на оперативната програма "Транспорт". От общината нямат идея как да решат въпроса, няма наредба за паркиране, за изграждане на паркоместа и паркинги. Единствените нови места за паркиране са в търговските центрове. Общината не е инвестирала и 1 лев в паркинги.
- Какво тогава печелят управляващите с тези непопуляни изявления, след като предизвикват само гнева на обществото?
- В подобни акции има няколко цели. Първо -така не се говори за реалните проблеми на столицата, а за второстепенни. Избягват се важни въпроси за състоянието на сметосъбирането и снегопочистването, за които отиват огромни пари, а няма почти никакъв резултат. Затова се пошегувах, когато приехме годишната сметка за чистота, че за сумите, които получават фирмите, София трябва да се мие с минерална вода и прах за пране и пак ще останат пари. А сега хем парите ги няма, хем столицата не е достатъчно чиста. Вторият сериозен проблем е състоянието на транспортните дружества и масовия градски транспорт. Непрекъснато се бият барабани и се надуват фанфарите само за метрото, което е започнато да се строи в края на 70-те години. Макар че по думите на управляващите то започва от ГЕРБ и завършва с ГЕРБ.
Не се говори за деградиралия масов транспорт, за неотоплените автобуси, за отдавна очакваните нови тролейбуси и трамвайни мотриси. Не се говори за злоупотребата с територия, за застрояването и "уплътняването", както от ГЕРБ деликатно се изразяват. Сега се появи проблемът с почистването от натрупания сняг на вътрешнокварталните улици. Софиянците от крайните квартали плащат данък наравно с всички останали, но не са виждали снегопочистваща техника от десетилетия. Когато се появят подобни сериозни въпроси към общината, оттам се поставя като контратеза друг маловажен проблем. И хората вместо да мислят за това, че сутрин се събират по четирима съседи да избутат колата от снежните коловози, си казват - аз да си мълча сега, че балконът ми е остъклен и ще вземат да ми го съборят.
- Оправдани ли са според вас милионите, отделени досега за снегопочистването в София?
- Не съм видял последните сметки за снегопочистването до този момент. Вярно е, че ние увеличихме сумата, защото тази година действително имаше повече сняг. Но въпросът не е само в количеството му, а в организирането на събирането. Снегоринът минава, разрива, но го хвърля на тротоара. Оттам пък често се връща обратно на платното. И така кипи безсмислен труд. Концесионните фирми, с които управляващите са сключили договор, нямат нито необходимата за такива ситуации техника, нито разчет и организация как да се справят по-бързо с проблема. Като съветник нямам информация колко сняг е извозен от София досега. Нямам информация и по много други въпроси, защото сме хора от опозицията. А според ГЕРБ тя трябва да бъде натикана в ъгъла, да мълчи и да слуша, без да задава въпроси.
- На последната сесия на общинския съвет имахте питане към Йорданка Фандъкова по повод поставените бариери и други прегради пред дипломатически представителства и държавни ведомства.
- Сред най-фрапиращите случаи на неуважение към жителите на един град е поставянето на прегради по улици и тротоари от посолства и институции. Само един от примерите е с посолството на Великобритания у нас. Оттам незаконно заграбват и преграждат публична общинска собственост. По смисъла на закона тротоарите, улиците и площадите са публична общинска собственост и всеки може да ги ползва. Поставяне на бариери, кашпи, касетки, кашони, самоделни колчета е грубо нарушение на нормативната уредба. Един от примерите е за английското посолство, заграждането също е направено незаконно, тъй като през 2003 г. комисията по транспорт и инфраструктура, без да има право, дава съгласие за заграждането, без знанието на общинския съвет. Аз лично се занимавам с този въпрос от 2004 г. Сега сме 2012 г. За този период трима кметове, от които двама "мъжаги" в лицето на Стефан Софиянски и Бойко Борисов, не посмяха да направят нищо. Единствено Йорданка Фандъкова тръгна в тази посока.
Едва ли ако отидем и заградим "Таймс скуеър" заради български интереси, няма да има реакция на английската община. А те непрекъснато се оправдават, че това се прави заради засилени мерки за сигурност след сигнали за терористични заплахи. В мен обаче е доклад на междуведомствена комисия и писмо на министъра на външните работи, в които се казва, че физическите пречки трябва да бъдат отстранени, тъй като се е преценило, че на наша територия не съществува непосредствена заплаха за сигурността на определени мисии. Затова смятам, че отношението на посолствата към софиянци и Столичната община е нахално. Вижте и бариерата пред Министерството на правосъдието, пред БНТ и пред много други централни ведомства. Чиновниците неглижират закона и диктуват на собственика - Столичната община, какво да прави. И нито един министър не желае да си наруши "рахатлъка". Само който не го е "мързяло", не е заграбил публична общинска собственост. Задачата на СОС е да осигури ползването й от всички столичани и гости на столицата.

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ