29 Юни 2024събота23:13 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Фирмите с надписи на български в София

Промени в наредбата за рекламните надписи и пана иска главният архитект на столицата Петър Диков от СОС

/ брой: 151

автор:Милена Николова

visibility 175

Фирмените надписи в София да се изписват задължително на български език и да се дублират на друг език. Това предвиждат част от промените, които предлага главният архитект на София Петър Диков като промяна в общинска наредба за преместваемите обекти и рекламите в столицата. Предложението е депозирано в Столичния общински съвет.
Преди месец арх. Диков сподели пред журналисти, че има намерение да внесе подобни изменения, за да се сложи ред в града и да няма поставяне на рекламни пана от името на фирми на произволни места. Тогава той обяви, че трябва да има ред в рекламите и рекламните площи в София, а там, където те пречат на гражданите, да бъдат преместени или махнати. Освен това, по думите, му най-голям хаос настъпва по коледните празници, когато всеки решавал да си сложи каквато иска украса, без да има обща концепция за града.
Новите правила предвиждат преместваеми обекти да се слагат върху тротоари, не по-малки от 4 метра, както и на 15 метра преди кръстовище и 3 метра след него. Това се отнася за телефонни кабини и подобни малки обекти, които не са по наредбата, отнасяща се към търговски обекти на улицата.
При рекламните елементи над 12 метра промените предвиждат да се позиционират на разстояние от 50 метра преди и 30 метра след кръстовище. За същия вид пана се предвижда да са на 1 метър отстояние от границата на поземлените имоти. При по-малките рекламни пана до 4 кв. м ограничението за слагане е за 15 метра преди кръстовище или 10 метра за второстепенна улица и на разстояние от бордюра поне 80 см. Рекламните пана на калкани и на сгради трябва да се издават от фасадата на не повече от 15 см напред.
София се разделя на няколко зони, като първата е идеалният център, втора - широк център и т.н. Според запознати причината да се предлага нова уредба е, че самата община не е инвентаризирала достатъчно точно рекламите, които от години висят по улиците на града. Някои от тях са от десетки години и влизането на нова наредба ще позволи да се демонтират елементите, които не са съобразени с нея.

БСП срещу продажбата на оборудването за "Белене"

автор:Дума

visibility 1127

/ брой: 121

Законът за надценките на хляба е неприложим

автор:Дума

visibility 952

/ брой: 121

Официално ни отрязаха за еврозоната през 2025 г.

автор:Дума

visibility 1496

/ брой: 120

НАТО с нова мисия за подкрепа на Украйна

автор:Дума

visibility 1175

/ брой: 121

Германско гражданство след пет години

автор:Дума

visibility 1096

/ брой: 121

Провали се опитът за военен преврат в Боливия

автор:Дума

visibility 1058

/ брой: 121

Накратко

автор:Дума

visibility 843

/ брой: 121

Пак гоним дивото

автор:Нора Стоичкова

visibility 1017

/ брой: 121

Зор да се покажем

автор:Аида Паникян

visibility 1133

/ брой: 121

Самоунижението в Благоевград

автор:Александър Симов

visibility 1055

/ брой: 121

Съкровище на българската медицина

автор:Аида Паникян

visibility 999

/ брой: 121

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ