27 Април 2024събота06:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Фетел пак е №1

Наказват Алонсо и Хамилтън за сблъсък на "Сепанг"

/ брой: 83

автор:Дума

visibility 71

Най-младият световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел (Гер) с Ред Бул остана непобеден през сезон 2011, след като спечели Гран при на Малайзия, II кръг от стартовете за световната купа. На пистата "Сепанг" край Куала Лумпур германецът отново стартира от пол позишън, но имаше проблеми, след като системата му КЕРС отказа и той не можа да я използва в по-голямата част от състезанието. Това е причината той да не доминира толкова изразително, както в I кръг за сезона - за Гран при на Австралия преди 2 седмици, но все пак Фетел успя да повтори успеха си от миналата година, когато завърши също първи.
Зад него този път остана Дженсън Бътън (Вбр) с Макларън, който направи безупречно състезание и достигна до подиума. Трети се нареди Ник Хайдфелд (Гер) с Рено. Немецът се възползва по перфектен начин от проблемите на бившите световни шампиони Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън.
Фетел устоя на атаките на съперниците си в първия завой и оттам нататък нещата изглеждаха предрешени. Зад него пилотите на Рено Ник Хайдфелд и Виталий Петров направиха атрактивни гмурвания в първия завой и изскочиха съответно на втора и пета позиция. Стартът за Марк Уебър се оказа кошмарен. Той тръгна от 3-а позиция, но системата му КЕРС не сработи и той изостана до 9-ото място. Въпреки проблемите Уебър записа най-бърза обиколка, като измина 46-ия тур за 1:40,571 мин.
След второто влизане в бокса темпото на Себастиан рязко спадна, докато движещият се вече втори Хамилтън започна да топи разликата. Люис бе окуражен от новината, че системата КЕРС в болидите на Ред Бул не функционира. Гумите на Фетел обаче достигнаха оптимална работна температура, времената му бързо се подобриха и той отново успя да се откъсне. Дженсън Бътън също подобри представянето си във втората част на състезанието и успя да се пребори с Фернандо Алонсо за място на подиума и завърши втори, след като механиците на Макларън се забавиха при едно от влизанията на Хамилтън в бокса.
Алонсо също усети слабостта на Хамилтън след излизането му и се опита на няколко пъти да го изпревари, но не прецени добре маневрата си и счупи част от предното си крило при сблъсък в гумата на британеца, което го лиши от възможността да се качи на подиума за първи път през сезона. За сблъсъка Алонсо и Хамилтън бяха наказани с по 20 секунди. Испанецът запази 6-ото си място, но англичанинът се смъкна 8-и, като бе изпреварен от Камуи Кобаяши (Яп) със Заубер, който перфектно се възползва от стратегията със само 2 спирания в бокса. 7-кратният световен шампион Михаел Шумахер (Гер) с Мерцедес, който отпадна в Австралия, този път се вмъкна в зоната на точките и спечели 2. Дебютантът във Ф1 Пол ди Реста (Вбр) с Форс Индия и във втория си старт се пребори за последната точка. Завършилият 3-ти в Мелбърн Виталий Петров (Рус) с Рено катастрофира обиколки преди финала и не завърши.

Топ 10 в Гран при на Малайзия

1.  Себастиан Фетел    (Гер, Ред Бул)    1.37:39,832 ч.    25 т.
2.  Дженсън Бътън (Вбр, Макларън)     1:37:43.093    18
3.  Ник Хайдфелд (Гер,     Рено) 1:38:04.907    15
4.  Марк Уебър (Авл, Ред Бул)    1:38:06.216    12
5.  Фелипе Маса (Браз,     Ферари)     1:38:16.790  10
6.  Фернандо Алонсо (Исп, Ферари)    1:38:37.080     8
7.  Камуи Кобаяши    (Яп, Заубер)    1:38:46.271     6
8.  Люис Хамилтън (Вбр,     Макларън)     1:38:49.789+49,9     4
9.  Михаел Шумахер (Гер, Мерцедес) 1:39:04.728     2
10.Пол ди Реста (Вбр,     Форс Индия) 1:39:11.395     1 т.

Пилоти
 1. Себастиан Фетел    50
 2. Дженсън Бътън    26
 3. Люис Хамилтън и Марк Уебър    22
 5. Фернандо Алонсо    20
 6. Фелипе Маса 16
 7. Виталий Петров и Ник Хайдфелд    15
 9. Камуи Кобаяши  6
10.  Себастиян Буеми 4
11. Михаел Шумахер, Адриан Зутил и Пол ди Реста 2

Конструктори
1. Ред Бул    72
2. Макларън    48
3. Ферари    36
4. Рено    30
5. Заубер  6
6. Торо Росо и Форс Индия     4
8. Мерцедес     2
9. Уилямс, Лотус, НRT/Испания и Върджин     0

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 457

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 430

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 493

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 492

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 435

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 430

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ