28 Април 2024неделя01:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Михаил Миков:

Европа даде спокойствие на ГЕРБ до следващите избори

Управниците показват дълбоко неразбиране на Конституцията, на правовата държава, на разделението на властите и тяхната независимост, категоричен е зам.-председателят на Коалиция за България

/ брой: 166

автор:Веселка Венкова

visibility 70

МИХАИЛ МИКОВ е четвърти мандат народен представител от Видинския край. Избран е с бюлетината на Коалиция за България. Член е на комисиите по правни въпроси и вътрешна сигурност и обществен ред в 41-ото Народно събрание. В Изпълнителното бюро на НС на БСП отговаря за парламентарната дейност на партията и за съдебната система. Миков е и председател на Съвета по регионална политика, териториални диспропорции и местно самоуправление в Националния съвет на социалистическата партия.
Вчера Михаил Миков посочи две "нови" поправки на ГЕРБ, които "елегантно" се промъкват във варианта за Изборен кодекс. Едната е свързана с разширено използване на СРС по отношение на политиците в рамките на предизборната кампания. Другата предвижда поставянето на агитационни материали извън изборните кампании и се въвеждат ограничения. "Очевидно Борисов иска само неговите портрети и календарчета да стоят в РПУ-тата и приемните на общинската и централната власт", коментира социалистът.


Цитат:
"ГЕРБ изгуби три години политическо време за интегриране на България в Европейския съюз"

- Заговори се, г-н Миков, че във ВСС имало квоти и на по-влиятелни личности, беше споменато и вашето име. Как Цветан Цветанов успя "да подчини" този разнолик Висш съдебен съвет на волята си?
- В мнозинството си ВСС беше съставен от представители на съдебната власт, разбира се, има и парламентарна квота. И ако нея коментираме, тя беше избрана с внушително мнозинство в предишното Народно събрание. В нея имаше и съдии, и прокурори, и адвокати, и смятам за абсурдно твърдението, че който ги е предлагал, той държи тези хора. Защото след избора членовете на Висшия съдебен съвет би трябвало да се еманципират от политическо влияние и да вземат решенията си в унисон с политиката, провеждана от това "правителство" на съдебната власт. Не случайно то е шарено като видове магистрати, като начин на избиране. Всичко да се оправдава днес с парламентарната квота е абсурдно. Защото изборите и в съдебната власт - тогава, а и преди, стават с емоция, еуфория и очакване на нещо добро, а накрая всички стоварват заслужени и незаслужени упреци върху тези, които си отиват.
- Все пак вътрешният министър подчини ли Висшия съдебен съвет на волята си и как?
- Факт е, че има кадрови решения, които индиректно се свързват с министъра на вътрешните работи, те са публична тайна. Те всъщност влязоха и в докладите на Европейската комисия! Какво означава да подчини? Очевидно има един стремеж за налагане на ръководни места в съдебната власт на кадри, които по различни начини се свързват с Цветанов и ГЕРБ.
- Като юрист ще коментирате ли защо се е стигнало дотам, че ваши колеги юристи са готови да угаждат на властта все едно кой я упражнява?
- Това е етичен въпрос и той е строго индивидуален, не искам да бъда съдник никому.
- Ако този Висш съдебен съвет обаче не беше в такава степен подчинен на днешните управляващи, дали щяха да са други изводите в 5-годишния мониторингов доклад на Европейската комисия, с който трябваше да приключи наблюдението върху България?
- Това са два различни въпроса. Стоварването върху ВСС на цялата отговорност, защото Висшият съдебен съвет след няколко месеца си тръгва, е некоректно подменяне на големия въпрос: как изпълнителната, законодателната и съдебната власт свършиха работата така, че по отношение на България да се прекрати мониторинговият период. Когато навремето се приемаше този нов механизъм, той беше по-лек от варианта предпазна клауза, която беше познат европейски похват. Сега какво се оказа? Че на петата година краят му се вижда през крив макарон... И това започна фатално да се отразява и на такива процеси като Шенген, които по никой начин по време на нашето управление не бяха обвързани в механизма за верификация и партньорство.
Проблемите са в различни посоки, но основна е ролята на правителството, на управляващата партия ГЕРБ, която три години не можа да се справи с този проблем. А това беше голямата цел в предизборните им обещания, ако си спомняте. Най-интересното е, че ГЕРБ не успя да се справи както с процеса по механизма, така и с другата голяма цел на България - Шенген. Те допуснаха да се обвържат двата процеса, проявиха нехайство, небрежност, неразбиране на политическата и външнополитическата страна както на механизма, така и на процеса Шенген. Сведоха го до едно просто изпълнение на технически критерии и вече са в безпътица, защото това правителство може би ще остане единственото, което не е успяло да реализира някакъв голям, национален европейски приоритет - като влизането в ЕС, в Шенгенското пространство. Засега, трета година - провал!
- Еврокомисията констатира: мафията управлява държавата ви и ни оставя без "зорко" наблюдение година и половина - чак в края на 2013-а ще има някакъв доклад. Това означава ли, че сами ще трябва да се справим с мафията, "която ни управлява", каква е, ако може да се търси, отговорността на партньорите ни в ЕС?
- България я управлява дясно правителство, Европа също се управлява от десницата - очевидно е намерена формула, която да даде спокойствие на кабинета на ГЕРБ до следващите избори. Там откривам ключа на това удължаване на срока, непривично за механизма. Но ако същите усилия бяха положени от това правителство за доказване, за убеждаване на напредъка на България, може би политическите констатации в доклада нямаше да бъдат толкова тежки. Може би нямаше да има правителства в Европа, които да се страхуват от приемането на България в Шенген. Защото едно са заклинанията колко ни обичат и вярват партньорите, съвсем друго са резултатите. А резултат е прекратяване на мониторинговия механизъм, приемане в Шенген, добър доклад на Европол за България!
- Значи чакаме парламентарните избори през 2013 г., ГЕРБ продължава "да управлява" така, както може, а не както трябва, и политическата класа си отдъхва от оценките на ЕК в очакване?
- Левицата многократно е заявявала, че всеки ден управление на ГЕРБ е вреден за страната и това не е само в сектор правосъдие и вътрешни работи. Така стоят нещата в областта на здравеопазването, в борбата с бедността, в областта на енергетиката. Действията, които парламентарната опозиция може да предприеме, са в рамките на Конституцията, а най-тежката форма на търсене на отговорност е вот на недоверие.
- И как вървят разговорите с останалите парламентарни групи?
- Водим консултации и в спешен порядък трябва да подготвим мотивите, защото има много основания за искане на вот на недоверие на това правителство. Особено в сектора на правосъдието - за пръв път в доклада се появи въпроса за накърнената независимост на съдебната власт. И то като една твърде мека, дипломатична форма на всичките заклеймявания и клевети, които излизаха от устата на вътрешния министър, независимо дали по повод на един или друг съдия, или по отношение на лекари, които в край сметка се оказват невинни. Това е дълбоко неразбиране на Конституцията, на правовата държава, на разделението на властите и тяхната независимост. И това че Брюксел го казва, е не само черешката в сладоледа - ние многократно сме поставяли тези въпроси. Очевидно управляващото мнозинство и министър-председателят не искаха да чуват такава позиция, защото априори те не допускат, че от страна на опозицията и на социалистическата партия може да дойде разумен съвет или критика.
- Има ли някакъв шанс вот на недоверие във връзка с доклада на Еврокомисията, при положение, че няма критична маса от народни представители, които биха гласували по съвест?
- Вотът на недоверие е най-тежката форма на политическа отговорност. Вотът на недоверие е политически акт, в който силите в парламента се позиционират. Народните представители заявяват позицията си една година преди парламентарните избори. И когато цялото общество, медиите, неправителственият сектор, независимата съдебна власт, Европа констатират очевидно несвършена работа в този най-тежък за България доклад, нека всеки с гласа си каже къде е. Мисля, че вотът е най-висшата форма на политическо определяне и на народните представители, и на политическите групи в парламента една година преди изборите.
- Ако трябва с една дума, с едно изречение да характеризирате евродоклада?
- С една дума не може. Простите отговори ги дава днешното управление. След време се оказва, че те не са верни. ГЕРБ изгуби три години политическо време за интегриране на България в Европейския съюз!

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 722

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 724

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 642

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 665

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ