Проверка показва
"Енерго Про" не давало навременна информация за консумирания ток
/ брой: 30
Едва 6,35% от електромерите на "Енерго Про" позволяват дистанционно отчитане. Това е една от констатациите от проверката, извършена от експерти на Министерството на енергетиката по заповед на министър Теменужка Петкова, съобщиха от ведомството. Проверката бе наложена от множество сигнали от клиенти на дружеството, че около 67 000 клиенти са получили по две фактури с един и същи падеж за плащане.
Проверяващите експерти от министерството са установили, че клиентите на дружествата "Енерго Про мрежи" и "Енерго Про продажби" не получават навременна информация за консумираната от тях електроенергия, както и за броя фактури. Такава информация получават едва на гишетата за плащане в центъра за обслужване на клиенти.
Експертите от МЕ са установили, че в интернет страницата на електроразпределителното дружество е видна само последната фактурирана енергия и сума за плащане, а предистория липсва. От справка в Общите условия за продажба на електрическа енергия на дружеството, одобрени от ДКЕВР, става ясно, че "Енерго Про Продажби" АД има задължение да предоставя хартиена или електронна фактура само при поискване от клиентите, с възможност за предистория до 3 години назад. Клиентите на "Енерго Про Мрежи" АД и "Енерго Про Продажби" АД нямат навременна информация за консумирана енергия, не са защитени от получаване на две фактури за месец с еднакъв падеж.
Репрезентативната проверка във Варна и Шумен по случаен принцип на сгради, в които клиенти са получили по две фактури, е установила неточно превключване на тарифите от дневна/нощна електроенергия спрямо астрономическото време. Извършена бе техническа проверка на електромерните табла със запис на моментните показания на електромерите и настройката на часовниците. Във Варна отклоненията са около 30 минути, а в Шумен - 8 минути. В Шумен е установен един случай с отклонение на електромер от 3 часа и 40 минути.
Резултатите от проверката ще бъдат предоставени на ДКЕВР.