Експертно мнение: Банковите услуги на гише ще стават все по-скъпи
/ брой: 12
Всички услуги, които ползваме на гише в банков офис, с банков служител, ще стават все по-скъпи. За това предупреди в ефира на БНР кредитният консултант Тихомир Тошев. По думите му темата се обсъжда и на ниво ЕС, тъй като тази тенденция към повишение не е само в България, но пък тя се усеща най-рязко именно в по-бедните страни като нашата. Според Тошев на голяма част от банките таксите за онлайн банкиране са минимални, а има и доста операции без такси.
"Преди години Европейският парламент забеляза, че банковите такси нарастват в доста различни страни, тогава се въведе евродиректива, която след това се превърна в закон, който се прилага и у нас. И сега всяка банка в ЕС е длъжна да предлага на потребителите банкова сметка с обикновените, стандартни операции, като таксите са фискирани около средните за пазара и които са обявени на сайта на БНБ", обясни кредитният консултант.
Той добави, че има инфлация, а самият разход да се поддържа офис нараства и заради това в следващите години ще виждаме как банките ще оптимизират клоновата си мрежа.
Междувременно от Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР) предупредиха гражданите за нов вид измама. В съобщение, публикувано на официалния профил на дирекцията във Фейсбук, от СДВР обясняват, че извършителите се обаждали по телефона на граждани и се представяли за служители на различни търговски банки. Под различни предлози те правели опити да получат информация за издадените на тяхно име банкови карти, потребителски имена и пароли за електронно банкиране. Впоследствие реализирали плащания без знанието и съгласието на титулярите. От полицията напомнят, че банковите институции нямат практика да изискват чрез телефонно обаждане или имейл кореспонденция предоставянето на лични данни от свои клиенти. МВР призовава гражданите да сигнализират при подобно обаждане.