29 Март 2024петък11:16 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Екокриза

/ брой: 186

автор:Деси Велева

visibility 248

Въздухът си отровихме, през зимата малки и големи градове не могат да дишат от мъгли и пушеци. Водата от чешмите тече или мътна, или с уран. Гори и поляни са превърнати в незаконни сметища. Досега само морето търпеше мръсните канали да се изливат директно в него, но дойде време и то да е на прага на истинска екологична катастрофа. Вече седмица някой се почесва по перчема и се чуди няма ли да се вдигне нивото на морето, та да се премести сам заседналият кораб, пълен с азотен тор. Може би за институциите е достатъчно, че плавателният съд е чужд и едно изчакване на собствениците му сами да вземат мерки е било разумен вариант в първия момент. Колата обаче е на път да се прекатури, даже наполовина вече се е обърнала, и лъсна грозната истина за безсилието, липсата на готовност и координираност на отговорните ведомства да се справят с надвиснал сериозен екопроблем. 

Картините с разливащ се в морето тор, развалени машини, продънени кофи, заседнали баржи можеха да предизвикат смях, ако не бяха толкова трагични. Те обаче са следствие от дългогодишна липса на поддръжка на техника и кадри, способни да се справят с една или друга ситуация. Поредицата от провалени опити за преодоляването на кризата през последнити дни изясни състоянието на цял сектор, който трябва да реагира адекватно и бързо при аварийни ситуации.

А кой и защо не е следвал начертаните действия и правила е въпрос, който трябва да се разнищи веднага след преодоляването на критичната ситуация и виновният да си носи последствията от действията или бездействията. Дано само жертва да не стане морето и неговите обитатели. Както и онези български туристи, които все още са му верни, не са се отказали да го навестяват през лятото и не са кривнали към прозрачните води на чуждите морета.

 

 

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 511

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 464

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 555

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 474

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 424

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 544

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 548

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ