Ефбет влезе и в първенството
Смениха името на шампионата в Първа лига със спонсорски договор за 2 години
/ брой: 132
Българското футболно първенство вече ще се казва efbet Лига. БФС и компанията, излъчващи мачовете "Футбол про медия", подписаха договор с букмейкърската компания. За нея се знае, че е близка до собственика на Левски Васил Божков. Контрактът е за 2 години, но други параметри по договора не бяха оповестени.
"Футбол про медия", която е собственост на шефа на Лудогорец Кирил Домусчиев, се възползва от клауза в договора си с футболния съюз, за да намери генерален спонсор. "Не правим никакви проблеми какви компании са спонсори по стадионите. До момента ни липсваше голям спонсор, като това вече е факт. Навлизаме във финалните 2 години от договора си с БФС. Понеже се чуха разни числа, искам да кажа, че последният договор беше за 5 г. и на обща стойност 30 млн. лв. Последните 2 г. плащаме по 6,5 млн. лв., като 40% от сумата вече са преведени. Това е нашият максимум. Ако някой може да направи повече, нека заповяда", каза ръководителят на "Футбол про медия" Атанас Караиванов, бивш пресдиректор на БФС и ЦСКА.
Новият спонсор обяви, че ще се стреми да "подобри общата визуална идентичност на първенството и като цяло на футбола в България". Желанието е да се привлече и по-младата аудитория, която обича футбола.
Шампионатът години наред беше известен като "А" група, но през 2016 г. след промяната на формата беше прекръстен на Първа лига.
"Ефбет" е най-големият онлайн букмейкър в България. Компанията се ръководи от Цветомир Найденов, който е син на дясната ръка на Божков от създаването на "Еврофутбол" Стефан Найденов. Цветомир Найденов също така е шеф в сянка на вотородивизионния ЦСКА 1948.
Българското първенство е шампионатът с най-много спонсори от хазартния сектор в Европа, показва проучване. Логото на "Ефбет" е на екипите на Лудогорец, Витоша и Локо Пд. Доскоро то беше и на Левски, но преди няколко дни на сините екипи беше сменено с "Национална лотария", която също е притежание на Васил Божков.
"Това не е прецедент в Европа. Има го в Румъния и Чехия, както и в много други страни. Няма нищо скрито-покрито. Нашите средства ще бъдат разпределени и ще помагат за развитието на клубовете. Целта е да направим по-добър продукт", каза маркетинговият директор на "Ефбет" Емил Кънев. Според него няма конфликт на интереси заради това, че "Ефбет" спонсорира част от клубовете и е свързвана с Божков. "За нас е хубаво, че повлякохме крак и дръпнахме другите компании да спонсорират българските клубове, както се случи с Левски", завърши той.