Дружеството на БДЖ за ремонт на локомотиви пред фалит
/ брой: 2
Българо-хърватското дружество за ремонт на локомотиви "БДЖ-Кончар" върви към фалит, то е в процедура по несъстоятелност и сроковете за неговото оздравяване намаляват с всеки ден, става ясно от съобщение на работещи в компанията. В момента колективът на дружеството чака среща с министъра на транспорта Росен Желязков и се надява това да стане, докато то все още не е обявено в ликвидация. При вписване на фалит на "БДЖ-Кончар" цялата техническа документация ще бъде върната на „Кончар-КЕВ“ - Загреб, и в България вече няма да има кой да прави подемни ремонти на модернизираните локомотиви, алармират работещите в дружеството.
След пресконференция през миналата година, на която от дружеството бе представена информация за поръчка за поддръжка на модернизирани локомотиви, от БДЖ нито са избрали изпълнител, нито са актуализирали офертата, информираха от дружеството. Става въпрос за модернизираните локомотиви серия 46-200, 44-001 и 44-002, собственост на "БДЖ Пътнически превози" ЕООД. Според дружеството 9 месеца по-късно поръчката не е променена, което дава възможност да бъде избрана "правилната" фирма. Интересно е, че за тези 9 месеца броят на локомотивите, останали за поддържане, е значително намалял, но поръчката не е коригирана, алармират от дружеството.
Според авторите на сигнала тяхното дружество е извършило десетки капитални и подемни ремонти както на локомотиви, собственост както на БДЖ, така и на частните превозвачи в България. В него са модернизирани и локомотиви на сръбските железници. Всички локомотиви на частните превозвачи, пуснати в експлоатация до 2015 г., са минали през "БДЖ-Кончар" за подготовка за лицензиране. В дружеството са възстановени и пуснати в движение включително локомотиви, които са били отписани като невъзможни за възстановяване.
От компанията са изпратили отворено писмо до изпълнителния директор на изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА) Веселин Василев и чакат отговор.