23 Април 2024вторник19:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дружеството на БДЖ за ремонт на локомотиви пред фалит

/ брой: 2

автор:Дума

visibility 1937

Българо-хърватското дружество за ремонт на локомотиви "БДЖ-Кончар" върви към фалит, то е в процедура по несъстоятелност и сроковете за неговото оздравяване намаляват с всеки ден, става ясно от съобщение на работещи в компанията. В момента колективът на дружеството чака среща с министъра на транспорта Росен Желязков и се надява това да стане, докато то все още не е обявено в ликвидация. При вписване на фалит на "БДЖ-Кончар" цялата техническа документация ще бъде върната на „Кончар-КЕВ“ - Загреб, и в България вече няма да има кой да прави подемни ремонти на модернизираните локомотиви, алармират работещите в дружеството. 

След пресконференция през миналата година, на която от дружеството бе представена информация за поръчка за поддръжка на модернизирани локомотиви, от БДЖ нито са избрали изпълнител, нито са актуализирали офертата, информираха от дружеството. Става въпрос за модернизираните локомотиви серия 46-200, 44-001 и 44-002, собственост на "БДЖ Пътнически превози" ЕООД. Според дружеството 9 месеца по-късно поръчката не е променена, което дава възможност да бъде избрана "правилната" фирма. Интересно е, че за тези 9 месеца броят на локомотивите, останали за поддържане, е значително намалял, но поръчката не е коригирана, алармират от дружеството.

Според авторите на сигнала тяхното дружество е извършило десетки капитални и подемни ремонти както на локомотиви, собственост както на БДЖ, така и на частните превозвачи в България. В него са модернизирани и локомотиви на сръбските железници. Всички локомотиви на частните превозвачи, пуснати в експлоатация до 2015 г., са минали през "БДЖ-Кончар" за подготовка за лицензиране. В дружеството са възстановени и пуснати в движение включително локомотиви, които са били отписани като невъзможни за възстановяване.

От компанията са изпратили отворено писмо до изпълнителния директор на изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА) Веселин Василев и чакат отговор.

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 348

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 333

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 310

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 303

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 332

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ