Дракула, или лицата на вампира
Балет "Арабеск" представя новия си спектакъл в Музикалния театър
/ брой: 43
Новият спектакъл на балет "Арабеск" - "Дневникът на Дракула", ще бъде представен на 24 февруари и 10 март в Музикалния театър. Хореографията и либретото са на Мила Искренова, музика - Емилиян Гацов (Елби) по произведения на барокови композитори. Сценографията и костюмите са дело на Нина Пашова, текст - Милена Фучеджиева, мултимедия - Никола Налбантов.
Авторите на "Дневникът на Дракула" правят своето артистично и ексцентрично наблюдение върху състоянието на човешката цивилизация в апокалиптичната атмосфера на 2012-а. Дали след повече от 2000 г. християнство хората са се променили, дали са станали по-добри или са същите жестоки, взаимноизяждащи се зверове? Каква перспектива ни остава, ако сме генетично предопределени чрез формулата на кръвта си? Съвременният Дракула има безброй лица в живота на хората...
Неговият персонаж се появява в различни превъплъщения - граф, политик, чиновник, сериен убиец, робот... Спектакълът е изграден от поредица епизоди, които се въртят около основните знаци и образи на вампирството: разпятия, прилепи, стълби, зъби, нокти, саркофази, еротични сцени и пр. наслагване на различни впечатления. Но като цяло ще има доста силна ирония и гротеска, отбелязват от балет "Арабеск". Преходите между епизодите се извършват смислово, като продължение на развитието на основната тема за секса и властта като основни двигатели на човешката активност. На финала главният герой се разтапя в светлината, което е участта на всеки вампир, информира за ДУМА Мая Михайлова.