Доволни няма
/ брой: 152
Въпреки че Го предупреждаваха, Той пусна духа от бутилката и връщане назад явно няма. След като с "политическо решение" бе намален ДДС за ресторантьори, памперси, бира и вино, на опашката се наредиха и автобусните превозвачи. Нали и те обслужват туристи и е логично да поискат да се възползват от благините, които раздава властта. Тези благини обаче са мислени и правени в час по трудово. Те са закъснели, обрасли с бюрокрация, половинчати, лобистки, наложени от по-напористи съсловия и браншове, които лесно респектират премиера със заплахи за протести.
В опита да си откупи време и да оцелее кабинетът "Борисов" вече клати дори стабилната данъчна система. Сбъдна се мрачната прогноза за ДДС - веднъж открехната, кутията на Пандора зее застрашително. А липсват всякакви разчети как новите данъчни намаления ще се отразят на хазната. Затова пък премиерът побърза да успокои, че изпълнението на бюджета вървяло много добре. Даже приходите от ДДС били с 28 млн. лв. повече в сравнение с юли 2019 г.
Част от новите "дарове" за туризма са стари антикризисни мерки, които така и не сработиха. А и са доста закъснели - август преваля, а с него си отива и лятото. Оценката за подкрепата на фирмите в туризма и ресторантьорството е показателна и тъжна - всички са недоволни. Дори собствениците на заведения, които получиха каквото поискаха. Туроператорите даже излязоха на протести в деня след обявяването на новия пакет "спасителни" мерки. А втората порция от тях е свързана с огромни харчове.
Голяма част от разходите, които се кани да направи властта, са неоправдани. Увеличението на заплатите и на парите за извънреден труд нямат нищо общо с пандемията, въпреки че се оправдават с нея. Целта била да се стимулира потреблението, което да доведе до икономически ръст. Явно потреблението на бира и вино е сериозен проблем, но с 50-те лева пенсионерите едва ли ще си купят пиене. За сметка на това хотелите по морето, където консумацията е най-голяма, започнаха да зазимяват.