До камък!
/ брой: 233
Не знам каква е тази държава, която си позволява да не си изплаща заема към банката, от която го е взела, още повече - на чужда банка? От идването си на власт, сиреч от две години, ГЕРБ не са погасили стотинка към немския кредитор на БДЖ - KfW. А държавата - поне в лицето на премиера и двама министри, добре знае, че със заема са купени електрически мотриси за БДЖ, които пък са залог по заема. Но съзнателно са спрели да плащат. Ако обаче системно не си плащаш, вземат ти залога - сиреч мотрисите. 25 на брой - половината от крайградските състави на железниците, които все още се движат. Щото другата част - нощните влакове например, направо ги спират - това щяло да оздрави дружеството БДЖ!
Не е ясно как един болен може да оздравее, ако му отрежеш ръцете и му продадеш дома. Но е ясно, че държавата хем дължи пари на БДЖ и не ги плаща, като увътря железниците, хем лев не погасява от кредита, за който са ипотекирани самите железници. Още по-ясно е какво значи да ти разпродават жп транспорта на части. В статегията за развитие на ЕС до 2020 г. жп транспортът се третира като елемент на сигурността - преди всичко националната сигурност. Т.е. правителството на ГЕРБ всъщност разпродава нашата на части. Това ли му е задачата и целта? Едва ли смята, че външни кредитори ще му търпят мурафетите, както ги търпи българинът. Поскъпило се за 60 милиона за KfW, т.е. за националната ни сигурност, пък дало 1 милиард на полицията...
Същото се случи с парите, които България е длъжна да плати на Русия за преработването на ядреното гориво от учебния реактор в София. Хората са си свършили работата, взели горивото, преработили го, искат си парите. Само българските фирми търпят Дянков да не им плаща за свършена работа.
Лошото е, че ако търпим още ТАКАВА държава с ТАКОВА поведение, накрая от райската ни страна нищо няма да остане. Къртят я камък по камък. До камък.