21 Декември 2024събота16:41 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

До дни пускат за продажба "Товарни превози"

Дружеството щяло да бъде предложено за цена между 85-90 млн. лв.

/ брой: 91

автор:Мара Трифонова

visibility 2948

Управляващите работели усилено в посока изваждането за пореден път върху тезгяха на "БДЖ - Товарни "превози" и до дни се очаквало Агенцията за приватизация и следприватизацонен контрол (АПСПК) да пуснe процедурата за продажба на държавното дружество за 85 млн. лв., научи ДУМА от два източника. Според единия източник това можело да стане до края на седмицата, но според другия - едва ли ще стане до няколко дни, но се очаквало да се случи скоро и на цена между 85-90 млн. лв. Ако процедурата бъде пусната, това ще бъде трети опит за приватизация на ключовата компания. При първите два кандидати не се явиха.
Заради заявеното желание от страна на правителството за приватизация на товарните превози синдикатите в дружеството са внесли предложение в АПСПК за запазване на наличния състав. Около 3200 души работят в момента в "БДЖ - Товарни превози". Предлага се още в рамките на 3 години фонд работна заплата също да бъде запазен. Поставени са и изисквания за инвестиции през тези три години, защото техническото състояние на дружеството не било добро. Предлага се през първата година в дружеството да бъдат вложени поне 20 млн. лв. Другото предложение е запазване на предмета на дейност в рамките на 10 години.
Очаква се Надзорният съвет на АПСПК да разгледа тези предложения, като надеждата на синдикатите е те да залегнат като условия в приватизационния договор. Не е ясно обаче дали НС ще приеме тези предложения. Синдикалистите от КНСБ и "Подкрепа" очаквали среща с НС на АПСПК, на която щяло да стане ясно приемат ли се техните предложения. Ако агенцията за приватизация не приеме предложенията на синдикатите обаче, се очаква реакция от тяхна страна, включително и протести.
Ако има инвеститор и той вложи пари в предприятието, то може да работи, смятат работещите в товарните превози. Въпросът обаче е дали изобщо ще бъде намерен инвеститор. Появи се информация, че руската държавна железопътна компания РЖД разглеждала възможността да участва в приватизацията на "БДЖ - Товарни превози". Единият от източниците ни обаче твърди, че едва ли ще се появи инвеститор за "БДЖ - Товарни превози". Притесненията са също, че ако дружеството продължи да бъде в това неопределено състояние - постоянно да се вади на тезгяха, можело да се стигне до най-лошият вариант - влизане на синдик. За миналата година дружеството има около десетина милиона лева загуба.
През февруари министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че ако не се появи купувач за дружеството, ще се пристъпи към преструктуриране на компанията. Това обаче означава драстично свиване на разходите чрез съкращаване на персонала и продажба на активи.


Компанията търси охрана за 10 млн. лв.


Междувременно вчера стана известно, че докато се готви приватизацията на "БДЖ – Товарни превози", дружеството е останало без охрана и е обявило, че ще търси нова охранителна фирма, за което е готово да плати близо 10 млн. лв. Охранителната фирма, която досега е охранявала гари, депа и складове на дружеството, е напуснала.
В момента 53 обекта на БДЖ и държавното имущество в тях са без надзор, а от дружеството заявяват, че са поели охраната със собствени сили, като ще търсят и помощта на МВР. Основната причина за напускането на охранителната фирма, освен ниското заплащане, с което не могат да бъдат покрити разходите й, е и фактът, че тя е принудена да плаща отмъкнато имущество, което се случва често, предаде banker.bg.
В момента тече обществена поръчка за нова охрана. В нея има изискване за изграждане на система за видеонаблюдение, разполагане на сигнално-охранителна техника и система за контрол на обхода на охранителите. Поддръжката на охранителната инфраструктура се поема изцяло от изпълнителя. Според представители на бранша отделената от БДЖ сума за тези дейности е крайно недостатъчна, тъй като с нея няма да бъдат покрити дори и минималните харчове за един охранител, включващи социални осигуровки, облекло и обувки, индивидуална комуникационна и транспортна техника и др.

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 4410

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 3554

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 3701

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 8188

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 3960

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 3897

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 3398

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 3285

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 5197

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 5315

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 4445

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 3488

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ