19 Септември 2025петък02:32 ч.

До дни пускат за продажба "Товарни превози"

Дружеството щяло да бъде предложено за цена между 85-90 млн. лв.

/ брой: 91

автор:Мара Трифонова

visibility 3616

Управляващите работели усилено в посока изваждането за пореден път върху тезгяха на "БДЖ - Товарни "превози" и до дни се очаквало Агенцията за приватизация и следприватизацонен контрол (АПСПК) да пуснe процедурата за продажба на държавното дружество за 85 млн. лв., научи ДУМА от два източника. Според единия източник това можело да стане до края на седмицата, но според другия - едва ли ще стане до няколко дни, но се очаквало да се случи скоро и на цена между 85-90 млн. лв. Ако процедурата бъде пусната, това ще бъде трети опит за приватизация на ключовата компания. При първите два кандидати не се явиха.
Заради заявеното желание от страна на правителството за приватизация на товарните превози синдикатите в дружеството са внесли предложение в АПСПК за запазване на наличния състав. Около 3200 души работят в момента в "БДЖ - Товарни превози". Предлага се още в рамките на 3 години фонд работна заплата също да бъде запазен. Поставени са и изисквания за инвестиции през тези три години, защото техническото състояние на дружеството не било добро. Предлага се през първата година в дружеството да бъдат вложени поне 20 млн. лв. Другото предложение е запазване на предмета на дейност в рамките на 10 години.
Очаква се Надзорният съвет на АПСПК да разгледа тези предложения, като надеждата на синдикатите е те да залегнат като условия в приватизационния договор. Не е ясно обаче дали НС ще приеме тези предложения. Синдикалистите от КНСБ и "Подкрепа" очаквали среща с НС на АПСПК, на която щяло да стане ясно приемат ли се техните предложения. Ако агенцията за приватизация не приеме предложенията на синдикатите обаче, се очаква реакция от тяхна страна, включително и протести.
Ако има инвеститор и той вложи пари в предприятието, то може да работи, смятат работещите в товарните превози. Въпросът обаче е дали изобщо ще бъде намерен инвеститор. Появи се информация, че руската държавна железопътна компания РЖД разглеждала възможността да участва в приватизацията на "БДЖ - Товарни превози". Единият от източниците ни обаче твърди, че едва ли ще се появи инвеститор за "БДЖ - Товарни превози". Притесненията са също, че ако дружеството продължи да бъде в това неопределено състояние - постоянно да се вади на тезгяха, можело да се стигне до най-лошият вариант - влизане на синдик. За миналата година дружеството има около десетина милиона лева загуба.
През февруари министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че ако не се появи купувач за дружеството, ще се пристъпи към преструктуриране на компанията. Това обаче означава драстично свиване на разходите чрез съкращаване на персонала и продажба на активи.


Компанията търси охрана за 10 млн. лв.


Междувременно вчера стана известно, че докато се готви приватизацията на "БДЖ – Товарни превози", дружеството е останало без охрана и е обявило, че ще търси нова охранителна фирма, за което е готово да плати близо 10 млн. лв. Охранителната фирма, която досега е охранявала гари, депа и складове на дружеството, е напуснала.
В момента 53 обекта на БДЖ и държавното имущество в тях са без надзор, а от дружеството заявяват, че са поели охраната със собствени сили, като ще търсят и помощта на МВР. Основната причина за напускането на охранителната фирма, освен ниското заплащане, с което не могат да бъдат покрити разходите й, е и фактът, че тя е принудена да плаща отмъкнато имущество, което се случва често, предаде banker.bg.
В момента тече обществена поръчка за нова охрана. В нея има изискване за изграждане на система за видеонаблюдение, разполагане на сигнално-охранителна техника и система за контрол на обхода на охранителите. Поддръжката на охранителната инфраструктура се поема изцяло от изпълнителя. Според представители на бранша отделената от БДЖ сума за тези дейности е крайно недостатъчна, тъй като с нея няма да бъдат покрити дори и минималните харчове за един охранител, включващи социални осигуровки, облекло и обувки, индивидуална комуникационна и транспортна техника и др.

КЗК с нови правомощия

автор:Дума

visibility 645

/ брой: 174

Сиренето у нас е с 26% по-скъпо от средната европейска цена

автор:Дума

visibility 748

/ брой: 174

ДФЗ засече двойно декларирани 7420 декара

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 174

По-евтино на море в Гърция през септември

автор:Дума

visibility 768

/ брой: 174

София също блокира санкции срещу Израел

автор:Дума

visibility 841

/ брой: 174

В Белгия се "изпират" 16 млрд. евро годишно

автор:Дума

visibility 806

/ брой: 174

Протести в Словакия срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 810

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 662

/ брой: 174

Парламентарна поезия

автор:Александър Симов

visibility 662

/ брой: 174

Правителството върши своята работа и резултатите вече са видими

автор:Дума

visibility 750

/ брой: 174

Пътят на забравата

автор:Евгений Белий

visibility 726

/ брой: 174

Гладиаторско меле

visibility 600

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ