05 Юни 2025четвъртък11:43 ч.

До дни пускат за продажба "Товарни превози"

Дружеството щяло да бъде предложено за цена между 85-90 млн. лв.

/ брой: 91

автор:Мара Трифонова

visibility 3344

Управляващите работели усилено в посока изваждането за пореден път върху тезгяха на "БДЖ - Товарни "превози" и до дни се очаквало Агенцията за приватизация и следприватизацонен контрол (АПСПК) да пуснe процедурата за продажба на държавното дружество за 85 млн. лв., научи ДУМА от два източника. Според единия източник това можело да стане до края на седмицата, но според другия - едва ли ще стане до няколко дни, но се очаквало да се случи скоро и на цена между 85-90 млн. лв. Ако процедурата бъде пусната, това ще бъде трети опит за приватизация на ключовата компания. При първите два кандидати не се явиха.
Заради заявеното желание от страна на правителството за приватизация на товарните превози синдикатите в дружеството са внесли предложение в АПСПК за запазване на наличния състав. Около 3200 души работят в момента в "БДЖ - Товарни превози". Предлага се още в рамките на 3 години фонд работна заплата също да бъде запазен. Поставени са и изисквания за инвестиции през тези три години, защото техническото състояние на дружеството не било добро. Предлага се през първата година в дружеството да бъдат вложени поне 20 млн. лв. Другото предложение е запазване на предмета на дейност в рамките на 10 години.
Очаква се Надзорният съвет на АПСПК да разгледа тези предложения, като надеждата на синдикатите е те да залегнат като условия в приватизационния договор. Не е ясно обаче дали НС ще приеме тези предложения. Синдикалистите от КНСБ и "Подкрепа" очаквали среща с НС на АПСПК, на която щяло да стане ясно приемат ли се техните предложения. Ако агенцията за приватизация не приеме предложенията на синдикатите обаче, се очаква реакция от тяхна страна, включително и протести.
Ако има инвеститор и той вложи пари в предприятието, то може да работи, смятат работещите в товарните превози. Въпросът обаче е дали изобщо ще бъде намерен инвеститор. Появи се информация, че руската държавна железопътна компания РЖД разглеждала възможността да участва в приватизацията на "БДЖ - Товарни превози". Единият от източниците ни обаче твърди, че едва ли ще се появи инвеститор за "БДЖ - Товарни превози". Притесненията са също, че ако дружеството продължи да бъде в това неопределено състояние - постоянно да се вади на тезгяха, можело да се стигне до най-лошият вариант - влизане на синдик. За миналата година дружеството има около десетина милиона лева загуба.
През февруари министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че ако не се появи купувач за дружеството, ще се пристъпи към преструктуриране на компанията. Това обаче означава драстично свиване на разходите чрез съкращаване на персонала и продажба на активи.


Компанията търси охрана за 10 млн. лв.


Междувременно вчера стана известно, че докато се готви приватизацията на "БДЖ – Товарни превози", дружеството е останало без охрана и е обявило, че ще търси нова охранителна фирма, за което е готово да плати близо 10 млн. лв. Охранителната фирма, която досега е охранявала гари, депа и складове на дружеството, е напуснала.
В момента 53 обекта на БДЖ и държавното имущество в тях са без надзор, а от дружеството заявяват, че са поели охраната със собствени сили, като ще търсят и помощта на МВР. Основната причина за напускането на охранителната фирма, освен ниското заплащане, с което не могат да бъдат покрити разходите й, е и фактът, че тя е принудена да плаща отмъкнато имущество, което се случва често, предаде banker.bg.
В момента тече обществена поръчка за нова охрана. В нея има изискване за изграждане на система за видеонаблюдение, разполагане на сигнално-охранителна техника и система за контрол на обхода на охранителите. Поддръжката на охранителната инфраструктура се поема изцяло от изпълнителя. Според представители на бранша отделената от БДЖ сума за тези дейности е крайно недостатъчна, тъй като с нея няма да бъдат покрити дори и минималните харчове за един охранител, включващи социални осигуровки, облекло и обувки, индивидуална комуникационна и транспортна техника и др.

България е готова да приеме еврото от 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 100

Иван Иванов оглави Държавната агенция за бежанците

автор:Дума

visibility 75

/ брой: 100

Борбата с насилието е водещ приоритет за кабинета

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 100

Назначават още 220 чиновници в агроминистерството и ДФЗ

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 100

Нови изисквания за телефоните в ЕС в сила от 20 юни

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 100

България защити странджанския билков чай за пазара на ЕС

автор:Дума

visibility 81

/ брой: 100

Пчелари настояват да се намали интервалът за пръскания

автор:Дума

visibility 71

/ брой: 100

ЕС отлага мерки срещу Букурещ заради дефицита

автор:Дума

visibility 73

/ брой: 100

НАТО планира засилване на военната си мощ

автор:Дума

visibility 73

/ брой: 100

Мелони и Макрон преодоляха различията

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 100

Накратко

автор:Дума

visibility 60

/ брой: 100

Непростимо

автор:Александър Симов

visibility 57

/ брой: 100

Нелеп пиар

visibility 69

/ брой: 100

Рестарт - тук и сега

автор:Дума

visibility 64

/ брой: 100

"Локалите" - насилници без кауза

автор:Юлия Кулинска

visibility 70

/ брой: 100

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ