ДНСК с две електронни услуги
/ брой: 157
Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) ще електронизира две от предлаганите от нея административни услуги. Занапред гражданите и бизнесът ще могат да заявяват по електронен път издаването на удостоверения на юридически лица и еднолични търговци за извършени нарушения по Закона за устройство на територията, както и удостоверения за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор. "Заявяването на съответната услуга, получаването и заплащането й ще се извършват изцяло по електронен път. Ще предложим алтернативен вариант за достъп до системата за потребителите, които все още не разполагат с електронен подпис", коментира арх. Николай Христов, началник на ДНСК.
Електронизирането на услугите става възможно благодарение на проект на ДНСК по Оперативна програма "Административен капацитет" (ОПАК), чиито дейности бяха представени на встъпителна пресконференция по-рано вчера.
Въвеждането на електронни административни услуги ще намали значително необходимостта от хартиен документооборот към и от ДНСК, както и административната тежест върху организацията и вътрешните й работни процеси. Така гражданите и бизнесът ще спестят време и средства и ще получат по-качествено и прозрачно административно обслужване.