20 Септември 2024петък08:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дано не е фарс

/ брой: 99

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1418

Евгени Гаврилов


Министърът на транспорта Николай Събев  обяви в социалните мрежи намеренията си да купи 42 нови електрически влака и други железопътни състави на обща стойност 1 милиард лева.

По принцип идеята е добра, защото в момента пътуването с влак у нас е истинско изпитание. Стигна се дотам железниците да отменят влакове поради липсата на здрави локомотиви.

Начинанието с новите влакове обаче може да бъде съпроводено с една опасност - то да се повтори като фарс. Защото не бе толкова отдавна времето, когато БДЖ "Пътнически превози" уж "временно" спря обществена поръчка за доставка отново на 42 нови влака, след като търгът бе обжалван пред КЗК заради неясните разясненния, дадени от държавната фирма. Това отлагане обаче за бъдещо неопредело време намали нейните шансове да излезе от състоянието на будна кома и скрит фалит.

В нормалния свят предприятия като БДЖ трудно биха съществували. У нас те не само съществуват, но и не спират да гълтат огромен обществен ресурс, подобно на здравеопазването, например, без особен резултат.

За реформа в жп транспорта се говори вече 30 години. И ако пак решим да правим сравнение, можем да използваме съдебната реформа. Всички говорят за тях, но никой не ги е виждал. А там трябват реални промени, да се реже до здраво месо. Но никой не иска да ги направи, защото е свързано с непопулярни мерки. А у нас почти всяка година има избори и темата е чувствителна.

Показателен е последният кадрови кадрил на върха на компанията. Едва изкарал три месеца на поста, последният директор на БДЖ бе освободен. Назначилият го транспортен министър Николай Събев бил недоволен от реформата в железниците, чието възраждане той обеща да се усети от пътнците още през май. Месец май си отива и никой не се е похвалил, че ситуацията се е променила. Дано я променят обещаните пак 42 нови влака.

Борислав Гуцанов: Вицепремиерът на РСМ да подаде оставка

автор:Дума

visibility 845

Габриел Вълков: Ще работим младите да останат в България

автор:Дума

visibility 905

Външно да извика македонския посланик за обяснение

автор:Дума

visibility 814

/ брой: 179

Обявяват в менюто, ако шопската салата е с фалшиво сирене

автор:Дума

visibility 808

/ брой: 179

НАП засече над 1000 нарушения по Черноморието

автор:Дума

visibility 825

/ брой: 179

Телекомите обжалват заповедта за начисляване на над три неустойки

автор:Дума

visibility 803

/ брой: 179

Работници от трети страни ползват страната ни като трамплин

автор:Дума

visibility 821

/ брой: 179

Вълна от взривове на пейджъри в Ливан

автор:Дума

visibility 933

/ брой: 179

Екатерина Захариева е под въпрос за ЕК

автор:Дума

visibility 926

/ брой: 179

Според Тръмп се стреля по значимите президенти

автор:Дума

visibility 889

/ брой: 179

Накратко

автор:Дума

visibility 1892

/ брой: 179

Бедни ми, бедни...

автор:Аида Паникян

visibility 1565

/ брой: 179

Трудът ми е, за да чуя българския химн

автор:Владимир Николов

visibility 886

/ брой: 179

"Реформата" на ВиК сектора доведе до масов воден режим

автор:Евгени Гаврилов

visibility 776

/ брой: 179

Заловени на местопрестъплението

автор:Александър Симов

visibility 931

/ брой: 179

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ